شاه محمود قریشی گفت: با وجود مشکلاتی که در روند مذاکرات آمریکا با طالبان وجود دارد اما دو طرف احتمالا مذاکرات خود را امروز در قطر از سر خواهد گرفت.

 وزیر خارجه پاکستان: دور ششم مذاکرات آمریکا با طالبان در قطر امروز آغاز می‌شود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، در حالی که قرار بود دور ششم مذاکرات آمریکا با طالبان پس از مذاکرات احزاب سیاسی با این گروه در قطر آغاز شود اما «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد که مذاکرات آمریکا با طالبان در قطر امروز دوشنبه از سر گرفته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مشکلاتی در روند مذاکرات آمریکا با طالبان بوجود آمده است اما پاکستان در راستای موفقیت مذاکرات آمریکا با طالبان تلاش خواهد کرد.

وزیر خارجه پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگاران در ایالت پنجاب ابراز امیدواری کرده است که هیئت مذاکره کننده آمریکا امروز با اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر دیدار کند.

این در حالی است که اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان تلاش می‌کند تا لویه جرگه مشورتی صلح را به منظور ایجاد موضع واحد در مذاکرات صلح با طالبان تا یک ماه آینده در کابل برگزار کند.

دولت افغانستان تاکید کرده است که دور ششم مذاکرات آمریکا با طالبان باید پس از برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح در کابل برگزار شود اما مقامات آمریکایی با این موضوع مخالف‌ هستند.

مقامات افغان می‌خواهند که نشست احزاب سیاسی با طالبان و دور ششم مذاکرات صلح آمریکا در قطر با تاخیر و پس از برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح در کابل برگزار شود، تا موضع واحدی در روند صلح ایجاد شود.

آمریکا مخالف این امر است،  «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا تاکید می‌کند که دور ششم مذاکرات صلح آمریکا با طالبان و نشست احزاب سیاسی با این گروه در قطر قبل از برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح برگزار شود.

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در روند صلح پیش از این چندین بار با مقامات افغانستان و رهبران سیاسی این کشور درباره زمان برگزاری مذاکرات با طالبان و تیم مذاکره کننده رایزنی کرده است.

دولت افغانستان تا کنون درباره آغاز دور ششم مذاکرات آمریکا با طالبان ابراز نظری کرده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.