کمیته ملی المپیک براساس برنامه فدراسیون‎ها در سال جاری و به خصوص میادین انتخابی المپیک که در پیش دارند میزان بودجه و سقف پرداختی به هر یک از آنها را مشخص می‎کند.

سقف پرداختی کمیته ملی المپیک به فدراسیون‎ها در سال ۹۸ چقدر است؟

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، اگرچه وزارت ورزش به عنوان متولی ورزش کشور تأمین هزینه‌های فدراسیون‌ها را عهده دار است اما بخش قابل توجهی از بودجه آنها هم توسط کمیته ملی المپیک تأمین و پرداخت می‌شود.

بودجه مصوب کمیته ملی المپیک برای فدراسیون‌ها بر اساس جایگاه و نوع فعالیت‌های آنها متفاوت است. این کمیته سال گذشته با این رویکرد میزان بودجه تخصیصی به هر یک از فدراسیون‌ها را مشخص و بر اساس آن در مراحل مختلف، واریزی به حسابشان را انجام داد.

البته به منظور «مدیریت هزینه» و اجرایی شدن آن در فدراسیون‌ها، کمیته ملی المپیک علاوه بر تعیین بودجه مصوب برای هر فدراسیون، سقف ۲ میلیارد تومان را برای پرداختی به آنها تصویب کرد. بر این اساس سال گذشته و در میان فدراسیون‌ها، کشتی بیشترین دریافتی را از کمیته ملی المپیک داشت. بودجه تخصیصی این کمیته به کشتی به اندازه سقف تعیین شده یعنی ۲ میلیارد تومان بود. دیگر فدراسیون‌ها هم صد درصد بودجه مصوب خود را دریافت کردند.

کمیته ملی المپیک قصد دارد برای تخصیص بودجه به فدراسیون‌ها در سال جاری نیز چنین شیوه‌ای را اجرا کند. البته هنوز نه میزان بودجه جداگانه فدراسیون‌ها مشخص شده و نه سقف پرداختی به آنها؛ اما این مهم تا پیش از اولین واریزی بودجه به حساب فدراسیون‌ها مورد رسیدگی قرار می‌گیرد تا ورود و خروج‌های مالی کمیته در این بخش به صورت قانونمند انجام شود.

کیکاووس سعیدی خزانه دار کمیته ملی المپیک در این مورد توضیح داد و گفت: قاعدتاً امسال هم میزان بودجه دریافتی فدراسیون‌ها از کمیته یکسان نیست. فعالیت و جایگاه فدراسیون‌ها متفاوت از یکدیگر است و بر این اساس رقم تخصیصی به آنها هم متفاوت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امسال رقابت‌های گزینشی المپیک در بسیاری از رشته‌ها برگزار می‌شود، تصریح کرد: این مهمترین فاکتوری است که در تعیین بودجه فدراسیون‌ها برای سال ۹۸ موردنظر خواهد بود چراکه برای شرکت در این رقابت‌ها، میزان اعزام‌های بین المللی در بعضی از رشته‌ها خیلی بیشتر خواهد بود و این مستلزم حمایت مالی بیشتر از آنها است.

خزانه دار کمیته ملی المپیک با بیان اینکه به زودی بر اساس جایگاه و فعالیت فدراسیون‌ها برای سال جاری میزان بودجه آنها مصوب و نهایی می‌کنیم، تصریح کرد: این موضوع در یکی از نشست‌های پیش روی هیأت اجرایی مطرح و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد تا بتوانیم پیش از آغاز تخصیص‌های سال جاری، به رقم دقیقی برای پرداختی به هر فدراسیون دست یابیم. البته اینکه اولین تخصیص به فدراسیون‌ها چه زمانی انجام می‌شود هنوز مشخص نیست. این موضوع به وضعیت بودجه‌ای کشور و زمان تأمین بودجه لازم در خزانه دولت بستگی دارد.

وی در این رابطه با یادآوری بودجه ۷۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی کمیته ملی المپیک برای سال جاری‌، تاکید کرد: هنوز هیچ دستگاهی از اعتبارات سال جاری خود دریافتی نداشته است. البته رایزنی‌هایی داشته‌ایم برای اینکه با توجه به در پیش بودن میادین گزینشی المپیک بتوانیم هرچه زودتر دریافتی داشته باشیم. فکر می‌کنم اولین واریزی بودجه به حساب کمیته ملی المپیک، اردیبهشت ماه انجام شود. به محض دریافت بودجه، تخصیص به فدراسیون‌ها را انجام می‌دهیم.

«سال گذشته ۲ میلیارد تومان به عنوان سقف پرداختی به فدراسیون‌ها تعیین شد. امسال این سقف چقدر افزایش خواهد داشت یا ممکن است تغییری نداشته باشد؟ فکر می‌کنید بودجه مصوب فدراسیون‌ها نسبت به سال گذشته چقدر تغییر داشته باشد؟» سعیدی در پاسخ به این پرسش گفت: برنامه المپیکی فدراسیون‌ها در این زمینه کاملاً تعیین کننده است. هنوز موضوعی مطرح نشده تا در مورد آن به جمع بندی رسیده باشیم اما احتمال دارد سقف تعیین شده برای فدراسیون‌هایی که درگیر میادین انتخابی المپیک هستند، بیشتر شود ولی برای سایر فدراسیون‌ها بدون تغییر بماند. این موضوع در تصویب بودجه برای هر یک از آنها هم لحاظ خواهد شد.

خزانه دار کمیته ملی المپیک در پایان گفت: دغدغه کمیته ملی المپیک و به خصوص شخصِ صالحی امیری مهیا بودن شرایط لازم برای حضور بی دغدغه فدراسیون‌ها در میادین مختلف است. قطعاً در این راه تلاش‌های لازم صورت خواهد گرفت تا مشکلات مالی فدراسیون‌ها به صورت حداکثری حل شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.