روزهای پایانی سال گذشته همه جا حس و حال خوب سال نو را یادآور می‌شد. حس خوب تازگی و یک نو شدن دوباره. نو شدنی که با پاکیزگی و شادمانی قرار بود، همراه شود. قرار نبود، باران زیبا همه رؤیاهای مردم را به یکباره با خود ببرد.

سیل ‌عاطفه‌ها در برابر سیلاب

باران بارید. همه جا را آب فرا گرفت. زندگی را برد و غصه جاری شد. و این غصه فقط همراه سیل‌زدگان نبود. همه مردم کشورمان، امسال عیدشان با چشمان شرجی هموطنانشان گره خورد.

همه دلشان همراه شد با سیل‌زدگانی که عیدشان دیگر بوی عید نداشت و رنگ ماتم گرفته است. و باز حس‌های خوب و کمپین‌های مختلف خودجوشی که در همه شهرها هم آوا شدند که «هموطن سیل‌زده تنها نیست».

درهمین راستا یک زوج گلستانی و اهل گنبد ساکن در مشهد به صورت خودجوش جمع‌آوری کمک به سیل‌زدگان را از منزل خودشان آغاز کردند.

 یک پویش خودمانی

«مرجان حاجی مرادخانی» و «محمد حسین گوکلانی» زوجی که در پیج‌های فضای مجازی پویش جمع‌آوری برای کمک به سیل‌زدگان گلستان را راه‌اندازی کردند و خوشبختانه توانستند تاکنون کمک‌های خوبی را جمع‌آوری کنند.

مرجان مرادخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در این باره گفت: من به دلیل کار همسرم هشت سالی در مشهد سکونت دارم و خودم هم شاغلم، اما خانواده‌های هر دو ما در استان گلستان ساکن هستند. خوشبختانه خانه پدری هردومان از سیل در امان مانده است، اما دلمان برای همه سیل‌زدگان آن منطقه و سایر نقاط کشور می‌تپد.

وی افزود: برای شروع از اجناسی که در خانه‌مان بود و من از آن‌ها دو یا چند تا داشتم و حتی لباس‌های نو خودم و همسرم شروع کردم.

 سیلی از کمک‌ها در مقابل سیل

این بانو در ادامه با اشاره به اینکه پس از اعلام این کار به آشنایان و دوستان از طریق فضاهای مجازی کمک به سیل‌زدگان آغاز شد، تصریح کرد: سیلی از کمک‌ها برای سیل‌زدگان در منزلمان جاری شد و حالا برای بسته‌بندی نیاز به کمک داشتیم. مرادخانی تأکید کرد: خوشبختانه پس از اعلام نیاز برای کمک بسیاری از دوستان و همکاران ما اعلام آمادگی کردند و کار شست‌وشو و بسته‌بندی آغاز شد.

 حفظ شأن سیل زدگان

وی خاطرنشان ساخت: به طور قطع جمع‌آوری، جداسازی، شست‌وشو و بسته‌بندی این کمک‌ها کار ساده‌ای نیست از طرفی من و همسرم همه تلاشمان برای رساندن کمک‌ها به صورتی شکیل که شأن سیل‌زدگان حفظ شود را در اولویت قرار دادیم.

مرادخانی با اشاره به این نکته که تمامی پتوها و لباس‌هایی چون پالتو، پیراهن و کاپشن و شلوار را با چند خشکشویی صحبت کردیم و آن‌ها در این کار، ما را همراهی کردند.

وی اظهار داشت: لباس‌ها و پتوها کاملاً در خشکشویی شسته و در کاورهای پلاستیکی آماده تحویل به سیل‌زدگان است.

همچنین سایر لباس‌های کوچک‌تر از امروز در منزل خودمان شست‌وشو و مرتب می‌شود تا از لحاظ بهداشتی سیل‌زدگان با آرامش بتوانند از آن استفاده کنند.

 اقلام مورد نیاز

این بانو توضیح می‌دهد: علاوه بر کمک‌های مردمی، یک باشگاه ورزشی اقلام مورد نیاز بهداشتی بانوان، پوشک، دستمال کاغذی، جوراب، لباس زیر و عروسک، کنسروهای غذایی مانند: ماهی، لوبیا، عدس و... را برای ما ارسال کردند.

وی در پاسخ به این پرسش که تاکنون چه تعداد در این پویش کمک مردمی برای سیل‌زدگان حضور پیدا کرده‌اند، خاطرنشان ساخت: تا این لحظه بیش از ۲۰۰ نفر برای این کارخداپسندانه بانی شده‌اند که علاوه بر اقلام مورد نیاز مبالغی وجه نقد نیز برای کمک، جمع‌آوری شده است.

 ماه رمضان در راه است

مرادخانی تأکید کرد: با توجه به آنکه در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، خرید برنج و روغن را از طریق جمع‌آوری وجوهات نقدی در اولویت قرار داده‌ایم.

وی در ادامه افزود: لازم به ذکر است، این کمک‌ها تا چند روز آینده توسط یک کامیون و همراهی خودمان با همکاری دادگستری آن منطقه در برخی از روستاهای دور افتاده بعد از آق‌قلا به سمت گمیشان توزیع خواهد شد.

وی اعلام کرد: هنوز هم برای همه آن‌هایی که می‌خواهند هرچند اندک در این کمک، مردم سیل‌زده را یاری کنند می‌توانند همراه با ما باشند.

 کمک برای مردم لرستان

وی ضمن امیدواری از ارسال این کمک‌ها به مردم سیل‌زده منطقه گلستان، در پایان تأکید کرد: بعد از کمک‌رسانی در منطقه گلستان، برنامه بعدی جمع‌آوری کمک‌ها به هموطنان خوب لرستانی خواهد بود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.