به دلیل لب شور بودن آب و نیز افزایش ظرفیت تولید، پیگیری درخصوص تأمین آب روستای همت‌آباد از شبکه آب شهری در دست اقدام است که پس از ایجاد زیرساخت‌های فنی اجرایی خواهد شد.

  سلامت آب همت‌آباد در کشاکش ناهماهنگی‌های درون بخشی آبفار

 در روزهای گذشته سایت‌ها به نقل از خبرگزاری فارس و با استناد به گفته‌های موسوی، مدیر روابط عمومی آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی اعلام کردند «آب همت‌آباد مشهد قابل شرب نیست». از همین رو گزارشگر روزنامه قدس جهت اطمینان از صحت یا کذب این مقوله گفت‌وگویی با مدیر یاد شده انجام داد که حاکی از تأیید این مسئله داشت. به این ترتیب از آنجا که انتظار می‌رفت، انتشار مکرر معضل آب همت‌آباد به نتیجه دلخواه رسیده و مطالبات به حق مردم این منطقه نیز بی‌جواب نمانده است، بنابراین نتیجه همین مصاحبه در ۲۲ فروردین سال جاری در روزنامه قدس منتشر شد. این درحالیست که در روزهای اخیر شاهد تکذیب این موضوع و انتشار اخبار ضدونقیض دیگر هستیم. چنان که روز گذشته سرپرست آبفار خراسان رضوی گفت: آب روستای همت‌آباد مشهد قابل شرب است و مسائل مطرح شده در برخی رسانه‌ها پیرامون غیرقابل شرب بودن آن صحت ندارد.

محمد سهرابی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه کیفیت آب شرب تحویلی به مردم همواره خط قرمز وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی است، از این رو قوانین و استانداردهای بین‌المللی و ملی متعددی برای این مهم وجود دارد تا آبی که به دست مشترکان می‌رسد از سلامت کافی برخوردار باشد.   سهرابی افزود: در همین راستا و در خصوص آب شرب روستای همت‌آباد و پیگیری‌هایی مبنی بر وجود مشکل کیفیت و بروز بیماری‌ها، موارد ذیل جهت تنویر افکار عمومی ایفاد می‌گردد:

آب شرب روستای همت‌آباد از دو حلقه چاه همت‌آباد تأمین می‌شود و از نظر شیمیایی پایش سالانه کیفیت آب صورت می‌گیرد و طبق بررسی‌های انجام شده با توجه به ساختار زمین شناسی منطقه، هدایت الکتریکی و میزان املاح موجود در آب، کیفیت شیمیایی اختلاط این منابع آبی در محدوده مجاز استاندارد ملی ایران به شماره ۱۰۵۳ قرار دارد و همچنین از نظر میکروبی پایش مستمر آب شرب این روستا توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی و نیز کارشناسان محترم مرکز بهداشت به عنوان ناظر بر عملکرد شرکت آبفار صورت می‌گیرد که تاکنون موردی از وجود آلودگی گزارش نشده است.

کلرزنی آب شرب این روستا به صورت مستمر انجام می‌شود و توسط شبکه بهداشت نیز پایش می‌گردد تا از سلامت میکروبی آب اطمینان حاصل شود و طبق بازدید مشترک صورت گرفته با کارشناسان مرکز بهداشت، کدورت و کلر باقیمانده شبکه در کنترل است و در محدوده مجاز استاندارد قرار دارد.

با توجه به سلامت میکروبی و شیمیایی آب، ادعاهایی مبنی بر بیماری‌هایی مانند بیماری‌های پوستی و... کاملاً بی‌اساس است.

با وجود همه موارد ذکر شده، به دلیل لب شور بودن آب و نیز افزایش ظرفیت تولید، پیگیری درخصوص تأمین آب روستای همت‌آباد از شبکه آب شهری در دست اقدام است که پس از ایجاد زیرساخت‌های فنی اجرایی خواهد شد.

به هر روی ضمن سپاس از مسئولان آبفار خراسان رضوی درخصوص واکنش به انعکاس مسائل این مجموعه؛ امیدواریم هماهنگی کافی نیز میان واحدهای یاد شده نیز وجود داشته باشد که اصحاب رسانه در انتقال اطلاعات دچار سردرگمی نشوند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.