رئیس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی گفت: احتمال تمدید معافیت کره از خرید نفت ایران کم است ولی به احتمال زیاد، معافیت این کشور در خرید میعانات گازی ایران تمدید می‌شود.

احتمال تمدید معافیت کره‌جنوبی از تحریم نفتی ایران فقط برای خرید میعانات

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، حسین تنهایی رئیس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی با اشاره به تجارت کشور کره جنوبی و ایران در زمینه‌های مختلف از جمله نفت و میعانات گازی که جزو صادرات ایران به کشور کره جنوبی است اظهار کرد: پس از اعمال تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ایران، میزان تجارت و مبادلات اقتصادی دو کشور به میزان ۷۰ درصد کاهش یافت و شرکت‌های لوازم خانگی در این بین، سهمی ۲۵ درصدی داشتند.

رئیس اتاق مشترک ایران و کره جنوبی گفت: اما پس از تحریم‌ها در بخش نفت و میعانات گازی، کره جنوبی و ۷ کشور دیگر جزو کشورهایی بودند که به صورت موقت، از اعمال تحریم‌های نفتی برای خرید نفت ایران مستثنی شدند.

وی با اشاره به بحث‌های مختلف مطرح شده درباره تمدید یا عدم تمدید معافیت کره جنوبی از تحریم‌های نفتی ایران خاطرنشان کرد: بحث‌هایی که در این زمینه به گوش ما رسیده حاکی از آن است که احتمال تمدید معافیت کره جنوبی از خرید نفت ایران کم است ولی در مقابل به احتمال زیاد، معافیت این کشور در خرید میعانات گازی ایران تمدید خواهد شد.

پس از اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران، این کشور معافیت خرید نفت و میعانات گازی کشورمان را برای ۸ کشور چین، هند، کره جنوبی، تایوان، ژاپن، یونان، ایتالیا و ترکیه تا «۵ می» معاف کرد ولی با توجه به روبه پایان بودن این زمان، تمدید یا عدم تمدید این معافیت‌ها یکی از موضوعات مورد بحث در روزهای اخیر است.

پیش از این نیز حمید حسینی دبیر اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی ایران در گفت‌وگو با تسنیم گفته بود احتمالاً معافیت‌های فعلی ۸ کشور از تحریم نفتی ایران حداقل برای ۴ کشور تمدید می‌شود و پس از آن نیز تارنمای «اس اند پی گلوبال پلاتز» به نقل از منابع آگاه خود در دولت آمریکا، نوشت که آمریکا معافیت‌های چین، هند، کره جنوبی و ترکیه را از مجازات خریداران نفت ایران به مدت ۶ ماه دیگر تمدید می‌کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.