حجت‌الاسلام حجت‌الله ذاکر با اشاره به اینکه شعار محوری مساجد در ایام دهه تکریم و تعظیم، «مساجد پیشتاز در تحقق گام دوم انقلاب» معرفی شده است، گفت: تلاش شده است در برنامه‌های این ایام به «رونق تولید» به‌صورت ویژه پرداخته شود.

مساجد پیشتاز در تحقق "گام دوم انقلاب"/ اجرای پویش #یک_حس_خوب در دهه تکریم

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حجت‌الله ذاکر، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای «دهه تکریم و تعظیم مساجد» اظهارداشت: ۱۰ روز پایانی ماه شعبان به نام «دهه تکریم و تعظیم مساجد» نام‌گذاری شده است که برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای این ایام با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برنامه ریزی شده است.

عناوین دهه تکریم و تعظیم مساجد

وی ادامه داد: عناوین دهه تکریم و تعظیم مساجد به ترتیب؛ «مسجد، زمینه‌ساز رونق تولید»، «مسجد، پیشتاز در تحقق گام دوم انقلاب»، «مسجد، کانون مهرورزی و نشاط معنوی»، «مسجد، محور اتحاد و همبستگی»، «مسجد، بستر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت»، «مسجد، پایگاه سلامت اجتماعی»، «مسجد، کانون تزکیه و تعلیم»، «مسجد، میعادگاه منتظران موعود»، «مسجد، جبهه جهاد فرهنگی»، «مسجد، پایگاه تعالی جوان مؤمن انقلابی» نام‌گذاری شده است.

ذاکر با اشاره به اینکه شعار محوری مساجد در این ایام «مساجد پیشتاز در تحقق گام دوم انقلاب» معرفی شده است، گفت: تلاش شده است، در برنامه‌های این ایام به «رونق تولید» به‌عنوان شمار محوری سال ۹۸ به‌صورت ویژه پرداخته شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد اضافه کرد: کارکردهای اجتماعی مساجد و مطالبات و منویات فرهنگی مقام معظم رهبری تلاش شده در برنامه‌های امسال تبیین شود.

پویش های پیش بینی شده برای دهه تکریم

وی با اشاره به اجرای پویش‌هایی همزمان با دهه «دهه تکریم و تعظیم مساجد» افزود: در راستای جذب مخاطبان به مساجد کشور امسال پویش #یک_حس_خوب در مساجد باهدف بیان تجربه حس خوب حضور در مسجد اجرایی می‌شود تا در پی آن جوانان کشور در مساجد حضور پیدا کنند و تجربه حس خوب در مسجد را کسب کنند.

ذاکر افزود: افرادی که تاکنون در مساجد کمتر حضور داشته‌اند با حضور در مساجد و مشاهده فضای آرام و معنوی آن، یک حس خوب را در ذائقه خود ثبت می‌کند که بنا داریم در قالب این پویش، این تجربه‌ها را جمع‌آوری و نشر دهیم.

اجرای پویش #کالای_ایرانی_می‌خریم 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد اضافه کرد: پویش #کالای_ایرانی_می‌خریم نیز امسال در این دهه در مساجد کشور اجرایی می‌شود تا به‌نوعی لبیک‌گویی به شعارهای سال مقام معظم رهبری باشد، همچنین ترویج ایثار و شهادت را در قالب اجرای برنامه‌هایی در دستور کار داریم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.