عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از ورود این کمیسیون به موضوع فیلم «رحمان ۱۴۰۰» خبر داد و گفت: با اکران نسخه بدون مجوز فیلم «رحمان ۱۴۰۰» در واقع حریم وزارت ارشاد لطمه خورده که این موضوع برخورد جدی وزیر ارشاد را مطالبه می‌کند.

 ورود کمیسیون فرهنگی مجلس به ماجرای "رحمان ۱۴۰۰"/ وزارت ارشاد باید پاسخگو باشد

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، بعد از انتشار خبر اکران نسخه بدون مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولیان سینمایی نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و به دنبال آن کمیسیون فرهنگی مجلس هم به موضوع ورود کرده است.

نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره این موضوع توضیح داد: وزارت ارشاد متولی نظارت بر آن چیزی است که خود مصوب کرده‌است. طبق روال گذشته وزارت ارشاد یکسری اصلاحات برای اکران این فیلم در نظر گرفته‌ است. جدای از آن حوزه‌ هنری هم برای اکران فیلم اصلاحاتی در نظر گرفته و بعد از انجام این اصلاحات قرار بوده‌ است که فیلم اکران شود.

وی افزود: در نهایت با مجموع این اصلاحات  فیلم اکران شده و روی پرده سینما رفته‌است. این بخشی از وظایف ارشاد بوده که باید اعمال می‌شده و اینکه آیا ممیزی‌ها درست و به‌جا بوده بحث دیگری است. اما اشکال اصلی این است که فیلم بیش از یک ماه اکران شده و فروش بالایی کسب کرده. اما آنچه اکران شده نسخه اصلاح نشده فیلم بوده‌است.

منتظر عکس‌العمل وزارت ارشاد هستیم

این نماینده مردم در مجلس شورای اصلامی تصریح کرد: این فیلم که پر از موارد نامناسب و غیر اخلاقی بوده و در نهایت بدون ممیزی هم اکران شده و حالا باید منتظر عکس‌العمل وزارت ارشاد نسبت به این موضوع باشیم. اگر کسانی مطلع بودند و کوتاهی کردند و تخلفی صورت گرفته حتما باید با واحد ناظر عملیاتی برخورد شود.

وی ادامه داد: خود آقای وزیر به ما توضیح دادند که در همه اکران‌ها بازرسانی وجود دارد و سالنها نظارت می‌شوند. ما باید ببینیم مسئول این نظارت به چه دلیلی کوتاهی کرده‌است و برخورد وزارت ارشاد با شخص یا مجموعه خاطی به چه صورت است.

پژمانفر گفت: انتظار کمیسیون فرهنگی مجلس هم برخورد با خاطیان است. برخورد دوم هم نسبت به کسانی است که این کار را انجام داده‌اند. دیگر نباید این فیلم اجازه اکران بدست آورد، اطلاعاتی به دست ما رسیده که عده‌ای در تلاشند تا امکان اکران دوباره آن را فراهم آورند. می‌خواهند بگویند که اصلاحات لازم انجام شده و بعد از اصلاحات اجازه دهید که دوباره اکران شود که این قابل قبول نیست و به غیر از جلوگیری اکران باید عوامل آن جریمه هم بشوند.

می‌خواهند بگویند که اصلاحات لازم انجام شده و بعد از اصلاحات اجازه دهید که دوباره اکران شود که این قابل قبول نیست و به غیر از جلوگیری اکران باید عوامل آن جریمه هم بشوند.
وی افزود: این ماجرا قاطعیت وزیر در مواجهه با این هنجارشکنی را طلب می‌کند. لازم است وزیر با عوامل خود سازمان سینمایی که باعث این اتفاق شده‌اند هم برخورد جدی داشته باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زمانی بحث روی ممیزی‌های وزارت ارشاد و کم و کیف این ممیزی‌ها بود ولی الان موضوع متفاوت است و آنچیزی که اتفاق افتاده دور زدن خود وزارت ارشاد است که حتما واکنش ارشاد را می‌طلبد. با این اتفاق در واقع حریم ارشاد لطمه خورده و ارشاد ددور خورده که برخورد جدی را طلب می‌کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.