کریم زبیدی گفت: تاکنون میدانی از میادین غرب کارون را بدلیل مشکلات ناشی از سیل نبسته‌ایم، اما میدان آب تیمور و یونیت ٣ اهواز بسته شد.

میدان آب تیمور و یونیت۳ اهواز بسته شد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، آخرین اخبار هواشناسی نشان می‌دهد روند بارندگی، طغیان رودخانه‌ها و آب گرفتگی‌ها ادامه دارد. در این بین استان خوزستان که بیشترین تولید نفت کشور از این منطقه انجام می‌شود، دچار آسیب‌های ناشی از سیلاب شده است.

طبق اعلام وزیر کشور، ۹۰ درصد هورالعظیم دچار آب گرفتگی شده است و بخشی از آب نیز به سوی بخش دیگری از هورالعظیم در عراق می‌رود. از سویی دیگر نیروی انتظامی به استناد بازدید هوایی اعلام کرده که هورالعظیم تا منطقه مرزبانی دچار آبگرفتگی شده که البته این آب گرفتگی مشکل امنیتی ایجاد نکرده است.

میادین غرب کارون تحت رصد است

کریم زبیدی، نماینده وزیر نفت در استان خوزستان در پاسخ به اینکه طبق اعلام ناجا، هورالعظیم تا منطقه مرزی به طور کامل زیر آب رفته؛ آیا تأسیسات نفتی نیز شامل این آب گرفتگی کامل شده‌اند، گفت: بخش قابل توجهی از هور زیر آب رفته و چندین چاه را بسته‌ایم، اما به طور کلی تأسیسات و چاه‌ها با فاصله از سطح زمین تعبیه شدند با این وجود وضعیت چاه‌ها به طور کامل تحت رصد و کنترل است و در صورت لزوم اقدامات لازم برای بستن چاه‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون میدانی از میادین غرب کارون را نبسته ایم، اظهار داشت: فقط میدان آب تیمور و یونیت ٣ اهواز بسته شده است.

۲۴ کانال جدید حفر کردیم

فریدون دلیری، رئیس روابط عمومی شرکت مهندسی و توسعه نفت نیز در ارتباط با آخرین وضعیت تأسیسات نفتی در منطقه هورالعظیم اهواز که در نتیجه سیلاب‌های اخیر دچار آب گرفتگی شده است، گفت: تاکنون نه تنها از ورود آب به هورجلوگیری نکردیم بلکه حوضچه‌های ٣، ٤و ٥ را به یکدیگر متصل کردیم و همگی به صورت یکپارچه زیر آب رفتند. به نحوی که یکی از جاده‌های بزرگ دسترسی در هور به طور کامل زیرآب رفت. این در حالی است که علاوه بر کانال‌های قدیمی، ٢٤ کانال جدید نیز حفر شد.

وی با تاکید بر اینکه اولویت نخست ما حداقل کردن خسارات مردمی و زیست محیطی است، تصریح کرد: در همین راستا مدیریت تولید شرکت آمادگی دارد که تولید نفت در این منطقه را بر اساس اولویت و با هماهنگی‌های لازم به طور کامل قطع کند.

تولید آب تیمور چقدر است؟

میدان نفتی آب تیمور در ۲۵ کیلومتری غرب اهواز میان ۲ میدان مهم نفتی منصوری و اهواز قرار دارد که ساختار آن با عملیات لرزه نگاری در سال ۱۳۴۰ کشف شد. این میدان به وسیله رودخانه کارون به ۲ قسمت تقسیم شده است، نفت خام میدان آب تیمور از سازنده‌های ایلام و سروک تولید می‌شود.

تولید نفت از این میدان روزانه ۴۵ هزار بشکه و موجودی مخزن آن حدود ۳.۱ میلیارد بشکه نفت سنگین برآورد شده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.