همدان- کامرن گردان گفت: درخواست آب و فاضلاب با محوریت سهم تبصره ۳ برای انشعابات و آب‌بها در سالجاری و ۳ ماهه سال ۹۹ با افزایش ۲۰ درصدی در صحن شورا مصوب شد.

افزایش ۲۰ درصدی بهای آب‌وفاضلاب برای ایجاد زیرساخت‌ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، کامرن گردان رئیس شورای شهر همدان  در سومین صحن شورا، اظهار کرد: درآمد حاصله در زمینه تبصره ۳ به منظور ایجاد زیرساخت های آب‌وفاضلاب شهری که فرسوده شده‌اند، خواهد بود که با تأکید بر ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح‌های آب و فاضلاب و بهسازی سیستم فرسوده آن، مطرح است.

* دست خالی مدیریت شهری در دوره پنجم شورا

وی در ادامه گفت: با گذشت ۶ ماه از آغاز به کار شورای پنجم تأکید کردم که عملکرد مدیریت شهری همدان در دوره پنجم باید قوت بگیرد.

گردان افزود: اقدام شاخصی در حوزه شهری و مدیریت شهری همدان هنوز محقق نشده و همدان نیازمند اجرای طرح‌ها و برنامه‌های ماندگار است.

رئیس شورای شهر همدان همچنین بیان کرد: می‌بایست گزارش سفر به منطقه چگینی استان لرستان با محوریت تعداد افراد حاضر در منطقه به منظور خدماترسانی به مردم مصیب‌دیده و... از سوی شهردار ارائه شود.

* ضرورت توجه به حقوق شهر، شهروندان و سرمایه‌گذار

حمید بادامی‌نجات نیز با اشاره به اینکه پروژه تله‌کابین گنجنامه علاوه بر ایجاد اشتغال برای افراد بومی، برای این شهرآورده داشته است، گفت: در بحث سرمایه‌گذار باید با ظرافت و تحقیقاتی بیشتر عمل کرد و از سوی دیگر با تسهیل در امور به دنبال جذب سرمایه‌گذار باشیم.

نایب رئیس شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه در بررسی پروژه‌ها می‌بایست صلاحیت افراد و عملکرد سرمایه‌گذار مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: به عنوان نماینده مردم همدان همواره حقوق شهر، شهروندان و سرمایه‌گذار باید مورد توجه قرار گیرد و تمام موارد دوسویه دیده شود.

* تأکید بر تحقق عملیاتی شعار سال

حسین قراباغی هم بیان کرد: نیمه دوم سال ۹۷ تمامی برنامه های شورا با محوریت تعیین‌تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام بود تا برای تعریف پروژه‌های جدید، سابقه خوبی برای جذب سرمایه‌گذار وجود داشته باشد.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با اشاره به شعار سال مبنی بر «رونق تولید»، افزود: این امر تنها با شعار محقق نمی‌شود؛ بلکه باید در عمل نیز باید مشهود باشد.

وی تأکید کرد: مباحث سرمایه‌گذاری نقش مهمی در رونق تولید و اقتصاد و همچنین توسعه کشور دارد؛ بنابراین می‌بایست حمایت از سرمایه‌گذار را در اولویت جدی قرار دهیم.

قراباغی ادامه داد: هر سرمایه‌گذاری می‌تواند مبلغان شهر همدان در جذب سرمایه‌گذاران دیگر باشند و در این راستا حمایت ما می‌تواند بازتاب خوبی داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه اکنون باید دست به دست هم تمامی مشکلات را حل کنیم تا راهی برای آمدن سرمایه‌گذار جدید باشد، گفت: بر اساس ظرفیت شهر همدان که گردشگری است باید زمینه را برای حضور سرمایه‌گذار فراهم کنیم تا این امر در رونق تولید نیز موثر واقع شود.

قراباغی در ادامه با اشاره به پروژه عصر طلایی هگمتانه، گفت: همکاری جدی دستگاه‌های نظارتی در این پروژه و محاسبه عوارض این پروژه نسبت به فعالیت آن در منطقه نمونه گردشگری از جمله اقدامات مثبتی بود که در راستای پیشرفت پروژه عصر طلایی مورد توجه است.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا همچنین گفت: تصمیمات موثری نیز برای پروژه‌های میدان میوه و تره‌بار، تله‌کابین گنجنامه و زاگرس در کمیسیون اتخاذ شده که نیازمند پیگیری جدی شورا و شهرداری است.

* حمایت از ظرفیت‌های شهر و تشویق سرمایه‌گذاران

سید مسعود عسگریان در ادامه این جلسه با بیان اینکه موارد مورد نظر کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا واقعیت‌های شهر است، گفت: حدود ۲ سال از عمر شورای پنجم می‌گذرد؛ بنابراین انتظار می‌رود اطلاعات خود را کامل کنیم تا در نگاه به موضوعات شهری دچار تردید نشویم.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه باید از تمامی ظرفیت‌های شهر حمایت کرده و سرمایه‌گذاران را تشویق به کار کنیم، افزود: سلایق شخصی افراد نباید در جذب سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری دخالت داده شود.

به گفته وی، همه ارگان‌ها باید در تمامی حوزه‌ها به‌ویژه سرمایه‌گذاری، تصمیم‌گیرنده و تصمیم‌ساز باشند و موانع موجود را به منظور پیشرفت امور سرمایه‌گذاری و وورد سرمایه‌گذار بیشتر برطرف کنند.

* حضور ۸۶۰ داوطلب همدانی در لرستان

‌اکبر کاوسی‌امید با اشاره به حضور نیروهای همدانی در چگینی، افزود: ۸۶۰ نفر نیروهای داوطلب از استان همدان در مناطق سیل‌زده لرستان حضور دارند که ۵۰ نفر از شهرداری همدان است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور مالی شورای شهر همدان ، مدیریت بحران همدان در بحث بارندگی‌های اخیر را بی‌نظیر اعلام کرد و افزود: اگر اقدامات به موقع و حضور فیزیکی شهردار و مدیران شهری نبود شاید ما نیز با بحران مواجه می‌شدیم.

کاوسی‌امید با تأکید بر اینکه حس مشارکت و همراهی مردم همدان با مسئولان و مدیران شهری بالاست، گفت: این امر باید در سراسر کشور حکمفرما باشد.

وی معتقد است: در نظام آموزش شهروندی باید آموزش همراهی و همگامی مردم با مدیریت شهری و مدیریت بحران آموزش داده شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.