شورای شهر مشهدمقدس با کمک ۴ میلیارد تومانی به مناطق و استان‌های سیل‌زده از سوی شهرداری مشهد موافقت کرد.

شورای شهر مشهد با کمک ۴ میلیاردی به مناطق سیل‌زده موافقت کرد

به گزارش قدس آنلاین، و به استناد رای مثبت اعضای شورای شهر مشهد در جلسه علنی امروز، در نیمه شعبان همه اتوبوس‌های عبوری یا منتهی به حرم مطهر به زائران و مجاوران سرویس‌دهی رایگان ارائه خواهند داد.  

بر این اساس به شهرداری مشهد و سازمان اتوبوسرانی اجازه داده شد جهت تسریع در عبور و مرور، جابه‌جایی شهروندان و زائران در نیمه شعبان برابر با یکم اردیبهشت تمامی خطوط عبوری یا منتهی به حرم رایگان سرویس‌دهی کنند.

همچنین مقرر شد سرویس‌دهی رایگان برای مناسبت‌های دیگری مانند میلاد امام رضا (ع)، راهپیمایی روز قدس و ۲۲ بهمن و روز ۱۲ بهمن و ۱۳ آبان و همچنین تماشاچیان لیگ برتر نیز محقق شود.

در یکی دیگر از مصوبات امروز شورای شهر مشهد،  نمایندگان مردم در شورای شهر مشهد با کمک ۴ میلیارد تومانی شهرداری مشهد به مناطق سیل‌زده از محل صرفه‌جویی منابع جاری و از محل تامین اعتبارات استانی رای مثبت دادند.

بر این اساس به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود به منظور یاری‌رسانی به هموطنان سیل‌زده و جبران بخشی ‌از خسارت‌های به وجود آمده، نسبت به مساعدت مالی تا سقف  ۴۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ (چهل میلیارد) ریال به استان‌های سیل‌زده اقدام و شهرداری مشهد موظف است آثار بودجه‌ای این مصوبه را در اصلاح بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری مشهد مقدس لحاظ کند.

سیدمجتبی احمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی نیز در این جلسه حضور یافت و گزارشی در مورد عملکرد این سازمان ارائه کرد.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی در این جلسه با اشاره به اینکه ۷۶ درصد جامعه خراسان رضوی شهرنشین است اظهار داشت: تشکیل تیم‌های دوام ثامن برای مشهد با ۵۶۰۰ نفر آموزش دیده به عنوان داوطلبان شهرداری مشهد برای آمادگی حضور در حوادث و سوانح بی‌نظیر است.

احمدی گفت: در حال حاضر هیچ قانونی برای پیشگیری از سوانح در قانون مجلس نداریم و از سال ۹۳ قانونی برای تشکیل مدیریت بحران نداریم. ۱۲.۵ درصد از کل صندوق‌های کمک‌های مردمی در کل کشور برای سیل‌زدگان به استان ما اختصاص دارد. تاکنون ۸۴۳ میلیون تومان کمک‌های نقدی از صندوق‌های استان برای کمک به سیل‌زدگان جمع‌آوری شده که ۶۰ درصد این رقم متعلق به مردم مشهد است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۵۰ پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در استان تاکنون ۱۰ محموله به استان گلستان،۱۱ محموله به لرستان و یک محموله کمک مردمی به استان خوزستان ارسال شده است.

امروز همچنین شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در صحن علنی شورای شهر مشهد به صورت افتخاری به عنوان عضو جمعیت داوطلبان هلال احمر استان معرفی شدند.

منبع : تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.