قزوین_ اصغر گونجی گفت: از مجموع ۸۴۳روستا در سطح استان قزوین تاکنون برای تعداد ۳۸۶روستا طرح هادی اجرا شده است.

اجرای طرح هادی در ۳۸۶ روستای قزوین

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی اصغر گونجی مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین روز دوشنبه در نشست خبری با جمعی از رسانه های استان قزوین که به مناسبت سالگرد تاسیس این واحد در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد:  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ۲۱ فروردین سال ۵۸ به دستور امام راحل تشکیل شد که تولید مسکن در روستاها، اجرای طرح هادی در روستاها، سَنَددار کردن واحدهای مسکونی، بهسازی مسکن روستایی و ارایه خدنات صدور پروانه از جمله اقدامات بنیاد مسکن است.

وی افزود: اعتبارات مصوب سالجاری شامل ۳۹ میلیارد بود که ۳۴میلیارد تومان آن از محل قیر رایگان، اعتبارات ملی و استانی به ما ابلاغ شده است و اجرای طرح هادی ۱۷۰ روستا و آسفالت آن‌ها در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفته که ۱۱۵ روستا از محل قیر رایگان و هماهنگی با دهیاری‌ها و بخشداری‌ها تامین می‌شود و مابقی آن‌ها شامل سنگ فرش و جدول گذاری است.

گونجی یادآور شد: از مجموع ۸۴۳روستا در سطح استان تاکنون برای تعداد ۳۸۶روستا طرح هادی اجرا شده که از این میزان طرح ۶۵ روستا خاتمه یافته و ادامه آن‌ها درحال تکمیل شدن است و ۵۶هزار و ۵۰۰فقره سند روستایی، ۶هزار و ۱۰۰جلد سند شهری در شهرهای زیر ۲۵هزار نفر جمعیت و درمجموع ۶۲هزار و ۶۰۰ جلد سند از سال ۸۳ تاکنون صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین ادامه داد: از سال ۹۴تا ۹۶ در ۱۹۶روستا به مساحت ۷۸۸هزار مترمربع عملیات آسفالت انجام شده و اکنون این عملیات برای ۱۳۰روستا با مساحت ۴۵۰ هزار مترمربع در دست اجراست.

وی تصریح کرد: استان قزوین به‌عنوان استان معین در زلزله کرمانشاه، در ۲۰۹روستا و دو شهر در گیلانغرب فعالیت انجام داد که شامل ۱۱ هزار واحد تعمیری و ۴ هزار واحد احداثی است و طی فعالیت بنیاد مسکن قزوین در استان کرمانشاه تعداد ۳هزار و ۴۰۰مسکن به اجرای سقف و ۲هزار و ۸۰۰ واحد به بهره برداری رسیده است.

گونجی اضافه کرد: احداث واحدهایی را برای اقشار کم درآمد داشته ایم که برای سالجاری، ساخت ۲۸۰ واحد را در دستور کار داریم؛  از سال ۷۹تاکنون تعداد ۱۵هزار و ۷۲مورد وام قرض‌الحسنه روستایی نیز پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین با اشاره به اقدامات این بنیاد در مناطق سیل زده لرستان مطرح کرد: نیروهای استان قزوین از ۲۱ فروردین ماه سالجاری در شهر نورآباد لرستان مستقر شدند که خدمات مختلفی از جمله بازسازی و تعمیر واحدهای ۲ شهر و ۴۴۳ روستا به آن‌ها واگذار شد و تاکنون بین ۲تا ۳هزار واحد برای احداث و بازسازی ارزیابی شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۶۵ نفر نیروی کار در استان لرستان مستقر هستند که براساس پیش بینی های صورت گرفته، این نیروها به مدت ۸ تا ۱۰ماه در آن استان فعالیت خواهند داشت.

گونجی خاطرنشان کرد: با ارزیابی ۱۶ تیم ارزیاب طی بارش‌های اخیر استان ۱۴۵۰واحد تاسیسی و ۲۸۰واحد تعمیری شناسایی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین ادامه داد: الگوی مشخص برای توسعه روستا دامنگیر تمام کشور است و به استان قزوین اختصاص ندارد و به همین دلیل، زمین‌هایی از منابع ملی و همچنین از طریق رایزنی با شخص مالک تامین شده و در اختیار افراد قرار گرفته است و ظرفیت حساب ۱۰۰ و واریزی آن برای استان بسیار کم است و صرفا به کمک‌هایی محدود می‌شود که آن‌ها را به صورت بلاعوض به محرومان جامعه اختصاص می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: زمینی که در پونک در اختیار بنیاد مسکن بود برای ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد درنظر گرفته شده بود که به دلیل مجاورت با دادسرا به آن واحد واگذار شد و در قبال آن ۱۳قطعه زمین در مینودر تهیه شد.

گونجی اضافه کرد: در خصوص برنامه های سالجاری می توان گفت که ساخت مسکن شهری ۲۵۷ واحد را برای اقشار کم درآمد درنظرداریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.