سفیر ایران در لندن عنوان کرد: شرکت خدمات پست بریتانیا با حذف بیانیه قبلی، اعلام کرده که در حال حاضر به دلیل مسائل اجرایی امکان صدور مراسلات به مقصد ایران را ندارد و به دنبال حل بسیار فوری مسئله است.

شرکت خدمات پست انگلیس: به خاطر مسائل اجرایی امکان صدور مراسلات به ایران را نداریم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلابن، «حمید بعیدی نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن با اشاره به بیانیه جدید شرکت پست سلطنتی انگلیس (Royal Mail)در صفحه توئیترش نوشت: «شرکت خدمات پست بریتانیا در یک عقب ‌نشینی و با حذف بیانیه قبلی، اعلام کرده که در حال حاضر به دلیل مسائل اجرایی امکان صدور مراسلات به مقصد ایران را ندارد و به دنبال حل بسیار فوری مسئله می‌باشد.»

وی افزوده است: «سفارت برای حل فوری مسئله با مقامات ذیربط در تماس است و هر تحولی را به اطلاع هموطنان عزیز خواهد رساند.»

اداره پست «رویال میل» انگلیس اعلام کرد که از اول ماه می ارسال تمامی بسته‌های پستی به مقصد ایران را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده است. 

شرکت پستی «پارسل پست» نیز از توقف ارسال هرگونه محموله پستی و نامه به ایران خبر داده و اعلام کرده بسته‌هایی که هنوز در انگلیس باقی مانده‌اند به آدرس فرستنده بازگردانده خواهند شد.

این دو شرکت پستی تحریم‌های آمریکا علیه ایران را دلیل توقف ارسال بسته‌های پستی و نامه اعلام کرده اند.

 حمید بعیدی‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن ۲۳ فروردین ماه در صفحه توئیترش با بیان اینکه شرکت Royal Mail انگلیس در بیانیه ای اعلام کرده که ارسال مراسلات و بسته ها به مقصد ایران را متوقف کرده است، نوشت: «پیگیری انجام شده نشان داد که وزارت خارجه و شرکت پست انگلیس خود از بیانیه این شرکت خدمات رسانی شوکه شده اند. آنها قول داده اند که با جدیت به دنبال اصلاح فوری این تصمیم هستند.»

وی افزوده بود: «برای آرامش هموطنان عزیز مقیم انگلیس به اطلاع می رساند در صورتی که مشکل ارسال مراسلات پستی تا اولین روز اداری هفته یعنی دوشنبه حل نشود، سفارت کشورمان در لندن تا رفع قطعی مشکل، ترتیباتی را برای دریافت نامه های پستی به مقصد ایران و تحویل رایگان آنها به پست ایران اتخاذ خواهد کرد.»

بعیدی نژاد همچنین در توئیتی دیگر در این باره نوشت: «امروز وقتی از صحت خبر توقف ارسال اقلام پستی به ایران مطمئن شدیم، ضمن اعتراض به مسئولان پست و صدور یادداشت اعتراض رسمی به وزارت خارجه انگلیس، خواستار لغو فوری این تصمیم غیرقانونی شدیم. تا دوشنبه وقت خواسته اند. لذا در صورت عدم اقدام، دوشنبه اقدامات لازم را اعلام می کنیم.»

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.