شورای اسلامی شهر مشهد، سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌های عبوری یا منتهی به حرم مطهر رضوی را در روز نیمه ‌شعبان تصویب کرد.

سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی در نیمه شعبان

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حیدری صبح امروز در پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در سالن جلسات علنی شورای شهر برگزار شد، به تهاتر بدهی‌های شهرداری به دولت اشاره کرد و گفت: انتشار اوراق مشارکت 8 هزار میلیارد تومانی برای بافت پیرامون حرم مطهر از طریق تعامل مجلس و مشارکت نمایندگان صورت گرفت.

رئیس شورای شهر مشهد تحقق کامل درآمدهای سال ۹۷‌، برگزاری جشنواره خانه بهار در حوزه فرهنگی و فضای سبز و برگزاری خیابان غذا و هنر را موفقیت‌های دیگر مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: عملکرد مدیریت شهری در کنترل بارش‌های اخیر مشهد موفقیت دیگری به شمار می‌رود.

وی موفقیت مدیریت شهری را در گروه همکاری و همراهی مردم دانست و بیان کرد: در سیل اخیر، شهرداری مشهد با برپایی ایستگاه‌های مشهد مهربانی در سطح شهر توانست برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی انسجام بخشد.

حیدری بابیان اینکه تعیین تکلیف طرح‌های تفصیلی باهمت مسکن و شهرسازی اولویت ویژه مدیریت شهری در سال 98 است، ادامه داد: تعامل هدفمند با مردم و مبتنی بر حقوق آنان، مبارزه با فساد، ارتقای نشاط اجتماعی و همچنین توجه به آموزش فرهنگ شهروندی از اولویت‌های دیگر مدیریت شهری است.

رئیس شورای شهر مشهد اضافه کرد: همچنین تعیین تکلیف طرح‌های تفصیلی، ارتقای بهره‌وری سازمان، کاهش نابرابری حقوق، توسعه عمرانی به‌ویژه در حوزه جمع‌آوری آب‌های سطحی و توسعه حمل‌ونقل عمومی شهر مشهد نیز از اهداف اصلی مدیریت شهری در سال 98 محسوب می‌شود.

وی با اشاره به توهین اخیر مقامات آمریکا به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: آمریکا با توهین به سپاه پاسداران در حالی به کینه‌توزی و دشمنی خود علیه ایران ادامه داد که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از سپاه به‌عنوان نیروی رسمی کشور یاد می‌شود.

کمک نقدی 8 میلیارد و 430 میلیون ریالی خراسانی‌ها به سیل‌زدگان

در ادامه، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی از جمع‌آوری کمک نقدی 8 میلیارد و 430 میلیون ریالی از طریق صندوق حمایت‌های بشردوستانه هلال‌احمر در خراسان رضوی خبر داد و یادآور شد: 60 درصد این مبلغ توسط همشهریان مشهدی پرداخت‌شده است.

سید مجتبی احمدی بابیان اینکه در سطح خراسان رضوی 150 پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان فعال است، گفت: تاکنون از طریق هلال‌احمر خراسان رضوی 10 محموله کمک‌های مردمی به گلستان، 11 محموله به لرستان و یک محموله به خوزستان ارسال‌شده و تیم‌های این جمعیت در گلستان استقرار دارند.

وی با اشاره به اینکه برای دستیابی به یک جامعه تاب آور در هنگام حوادث می‌توان از ظرفیت دستگاه‌های مختلف به‌ویژه شهرداری‌ها بهره برد، متذکر شد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های اطلاعاتی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری برای هماهنگی بین دستگاهی در زمان بلایای طبیعی ضرورت دارد، علاوه بر آن می‌توان در راستای گسترش آموزش‌های همگانی نیز از این ظرفیت استفاده کرد.

پس از سخنان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر مشهد به‌صورت افتخاری به عضویت جمعیت داوطلبان هلال‌احمر خراسان رضوی درآمدند.

سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی در روز نیمه ‌شعبان

در ادامه نیز بارأی اعضای شورای شهر مشهد پس از بررسی لایحه دوفوریتی شهرداری، مقرر شد سرویس‌دهی اتوبوس‌های عبوری یا منتهی به حرم مطهر رضوی در روز نیمه‌شعبان به‌صورت رایگان صورت گیرد. همچنین مقرر شد برای مناسبت‌های دیگری همچون ولادت امام رضا (ع)، راهپیمایی‌های روز قدس و ۲۲ بهمن، روز ۱۲ بهمن و ۱۳ آبان و همچنین تماشاچیان لیگ برتر سرویس‌دهی رایگان انجام شود.

تصویب 2 طرح دوفوریتی توسط شورای شهر مشهد

مجوز مساعدت مالی شهرداری مشهد مقدس به مبلغ 40 میلیارد ریال به استان‌های سیل‌زده کشور با قید دو فوریت موردبررسی قرار گرفت و بر اساس رأی اعضای شورای شهر مشهد مقرر شد از محل صرفه‌جویی منابع جاری و از محل تأمین اعتبارات استانی این مبلغ تأمین شود.

لایحه الزام شهرداری به پیگیری رفع نواقص ابلاغ مدارک طرح جامع شهر مشهد نیز لایحه دوفوریتی دیگر این جلسه از شورای شهر بود که با موافقت اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

مجوز نام‌گذاری خیابان، مجموعه و سالن ورزشی، میدان و چند بوستان در مشهد

بررسی لایحه نام‌گذاری یک خیابان و یک مجموعه آبی نیز در دستور کار شورای شهر قرار گرفت و با آن موافقت شد. بر این اساس به شهرداری مشهد اجازه داده شد برای نام‌گذاری خیابان پاستور ۱۸ با حفظ شماره به نام استاد علی باقرزاده (بقا) و مجموعه ورزشی آبی واقع در شهرک شهید آوینی به نام گلشن اقدام کند.

همچنین لایحه نام‌گذاری چند بوستان و یک میدان واقع در منطقه ۱۰ نیز بررسی و به شهرداری مشهد برای نام‌گذاری بوستان بی‌نام واقع در خیابان ادیب ۱۹ بنام آوا، بوستان واقع در خیابان راستی ۲ بنام بیداری، بوستان واقع در خیابان آزاده ۱۸ بنام نیکی، بوستان خطی واقع در خیابان شهید فلاحی ۲ بنام دریا، بوستان خطی واقع در خیابان شهید فلاحی ۴ بنام پرستو، بوستان واقع در خیابان آزادی ۱۰۳ بنام سپیدار و میدان بی‌نام واقع در خیابان شهید فلاحی ۴/۲ را بنام حمزه مجوز داده شد.

شورای شهر مشهد، شهرداری را مجاز به نام‌گذاری یک سالن از سالن‌های مجموعه ورزشی بهشت در منطقه 4 را بنام شهید جواد ایزدی، بوستان خطی واقع در حدفاصل شهرک شهید رجایی و شهرک شهید باهنر در منطقه 6 بنام زندگی، بوستان تازه تأسیس واقع در محله انصار منطقه 6 بنام امید و باغ گیاه‌شناسی در منطقه 7 را بنام باغ گیاه‌شناسی مشهد کرد.

تصویب لایحه هبه اتوبوس به مجتمع آموزشی نیکوکاری توان‌یابان، لایحه در اختیار قرار دادن ۲ دستگاه ون به آسایشگاه جانبازان امام خمینی(ره) و همچنین لایحه مجوز دریافت بهای خدمات از پرونده‌های مطرح‌شده در کمیسیون ماده ۷۷ از سوی مؤدیان از مصوبات دیگر جلسه علنی امروز شورای شهر مشهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.