رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: با اظهارات اخیر سفیر فرانسه درباره برجام، کاملا مشخص است که اروپا خواهان حفظ این قرارداد نیست.

 کشورهای اروپایی در تلاشند ایران را وارد دور جدید مذاکره با آمریکا کنند

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به توییت سفیر فرانسه مبنی بر اینکه ایران بعد از انقضای برجام مجاز به غنی‌سازی اورانیوم خواهد بود، اظهار کرد: معتقدم که سیاست‌های کلی اروپایی‌ها بر پایه صبر و انتظار تعریف شده و آنها مرعوب آمریکا هستند، لذا به گونه‌ای سعی دارند تا با ایجاد فضای انتظار، ایران و آمریکا را وارد دور جدید مذاکرات کنند.

وی افزود: سفیر فرانسه چه در زمانی که توییت خود را منتشر و چه زمانی آن را پاک کرد، هدفی جز نشان دادن چراغ سبز به آمریکا نداشت.

فلاحت‌پیشه تصریح کرد: توییت سفیر فرانسه نشان می‌دهد که سیاست‌های کلی اروپا و ویژه فرانسه در قبال برجام خنثی بوده و آنها خواهان حفظ این قرارداد نیستند، البته لازم به ذکر است که برجام هیچ وابستگی به اروپا ندارد، در نهایت هر آنچه در برجام می‌ماند میان ایران و آمریکا خواهد بود و شرایط میان این دو کشور نیز در حالت کاملا تنش‌زا قرار دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: کشورهای اروپایی عملا از برجام کنار رفته‌اند و بر خلاف آن عمل می‌کنند، البته یک جریان قوی در آمریکا وجود دارد که به شدت با سیاست‌های ترامپ مخالف است.

فلاحت پیشه در پایان گفت: مناسبات ضد تحریمی ایران با چین و روسیه ربطی به برجام ندارد و در قالب روابط دو جانبه‌ای است که ایران در این مدت برای خود ایجاد کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.