۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 652351

یک مقام مسئول در نظام بانکی از پرداخت ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به سیل‌زدگان خبر داد و گفت: سهم هر متقاضی معرفی شده کمیته امداد ۵ میلیون تومان خواهد بود.

اعطای ۵ هزار وام قرض‌الحسنه به سیل‌زدگان

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، مرتضی اکبری در مراسم امضای تفاهمنامه بانک قرض الحسنه مهر ایران با کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: بر اساس تفاهم صورت گرفته ۲۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه به سیل زدگان پرداخت خواهد شد که بر این اساس هر نفر با ارائه معرفی نامه کمیته امداد امام خمینی (ره) می‌تواند پنج میلیون تومان وام بدون بهره دریافت کند.

وی افزود: همچنین ۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض غیرنقدی از محل بودجه تبلیغات و کمک‌های کارکنان بانک قرض الحسنه مهر ایران پرداخت شده است که بر این اساس پایگاه‌های کمک رسانی بانک به منظور ارائه خدمات و امداد به آسیب دیدگان برپا شده و مواد غذایی از سوی کارکنان بانک میان مردم توزیع شده است.

به گفته اکبری، ۱۲ کامیونت حامل مواد غذایی از سوی بانک قرض الحسنه مهر ایران به مناطق سیل زده استان گلستان ارسال شده که همچنین در استان لرستان، مازندران و ایلام نیز کمک‌های غیرنقدی و مایحتاج ضروری موردنیاز مردم توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۱۲ هزار فقره وام قرض الحسنه اشتغالزایی، کارآفرینی و کارگشایی با ارزش بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد پرداخت شده که از این میزان ۴ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی و کارگشایی از محل منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران ارائه شده است.

اکبری گفت: مبلغ ۲ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی و ودیعه مسکن از محل منابع بانک و صندوق امداد ولایت پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از ارائه یک میلیون و ۲۳۰ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۱۳۰ هزار میلیارد ریال در سال ۹۷ خبر داد و گفت: این مبلغ رشد ۶۲.۵ درصدی داشته است.

همچنین در این نشست پرویز فتاح، مدیرعامل کمیته امداد امام خمینی نیز با اشاره به مأموریت‌های کمیته امداد در مناطق سیل زده گفت: یکی از مأموریت‌های اصلی ما تقویت حفظ اثرگذاری منابع قرض الحسنه است که بر این اساس در سال ۹۷ حدود ۲ هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه از منابع امدادی و دولتی برای اشتغالزایی پرداخت شده که در قالب بیش از ۱۰۰ هزار فقره وام توزیع شده است.

وی افزود: با مساعدت دولت و مجلس، سقف وام قرض الحسنه اشتغال در بودجه سال ۹۸ کل کشور دو و نیم برابر شده و بر این اساس ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۶ برای کمیته امداد وام قرض الحسنه تدارک دیده شده است.

فتاح گفت: از محل وام توسعه اشتغال پایدار روستایی نیز که قرار است یک و نیم میلیارد دلار برداشت از صندوق توسعه ملی صورت گیرد، ۲ هزار میلیارد تومان طلب داریم و از سوی چهار بانک عامل باید پرداخت شود.

مدیرعامل کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ باید حدود ۶ هزار میلیارد تومان وام اشتغال پرداخت شود که به افراد تحت پوشش و جامعه هدف ارائه خواهد شد تا بتوانند توانمندسازی و اشتغال را در دستور کار قرار دهند به خصوص اینکه امسال به نام رونق تولید نامگذاری شده و باید با هم افزایی بانک قرض الحسنه مهر ایران، تسهیلات اشتغالزایی را رونق بخشیم.

وی افزود: هر مبلغی که آورده کمیته امداد به بانک قرض الحسنه مهر ایران بوده دو برابر آن نیز از سوی بانک به تسهیلات اضافه شده و در قالب وام پرداخت شده است که بر این اساس در مجموع ۶۸۰ میلیارد تومان وام پرداخت شده است که در سال ۹۸ باید این وضعیت تقویت شود.

فتاح گفت: ۲۰ میلیارد تومان وام اهدایی به خاطر سیل در نظر گرفته شده که بر این اساس مقرر است تا با اخذ معرفی نامه کمیته امداد بتوان این تسهیلات را دریافت کرد.

مدیرعامل کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: همچنین ۱۰۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض به نفع جامعه هدف از سوی بانک تخصیص داده شده که امیدواریم بتوانیم برای سیل زدگان از آن استفاده کنیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.