مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد گفت: ۲ فاز دسترسی به آرامستان رضوان مشهد تا پایان سال تکمیل می‌شود.

شهرداری قبر را امسال ۳۰درصد گران میکند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حسین مهدوی ظهر امروز در نشست خبری در محل ساختمان روابط عمومی شهرداری مشهد اظهار داشت:  تغییر نرخ ما برای سال جدید در خدمات اختصاصی تدفین است و در خدمات عمومی افزایش نرخ حدود ۳۰ درصد است.

وی افزود: قیمت قبر در دو نرخ است، وقتی شخص قبر را برای خود به عنوان ذخیره می‌خرد از شهروند ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پول دریافت می‌شود اما اگر شهروندی فوت می‌کند و قبرجا ندارد فقط از وی هزینه خدمات گرفته می‌شود و برای خود قبر از فرد پولی دریافت نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد با اشاره به اینکه باید فرهنگ‌سازی شود که دیدار با اهالی قبور نباید منتهی به سه روز شعبان شود، گفت: سه روز حضور شهروندان در بهشت رضا برای نیمه شعبان یک سنت اجتماعی است و سنت شرعی نیست اما سنت حسنه‌ای است.

مهدوی در ادامه خاطرنشان کرد: هماهنگی‌ها با پلیس راه و پلیس راهور، اتوبوسرانی برای ایام سه روز منتهی به نیمه شعبان صورت گرفته و حدود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در این راستا مهیا شده است، خودروهای برقی با تردد از درب‌های مختلف بهشت رضا نیز برنامه‌ریزی شده است.

وی اضافه کرد: بهشت رضوان با ۱۸۰ هکتار در محور جاده کلات فراهم شده است و تاکنون ۵۰۰ نفر آنجا تدفین شده‌اند.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد ادامه داد: راه دسترسی این آرامستان از ابتدای سال ۹۷ تعریض و بهبود این جاده کلید خورد و از سه فاز جاده ۷ کیلومتری آن حدود ۲ فاز تکمیل و فاز اخر تا پایان امسال کامل می‌شود.

مهدوی گفت: فردا ساعت ۹صبح در بهشت رضا پرچم مبارک حضرت ولی عصر(عج) در گلزار شهدا به عرض ۱۰ و با طول  ۲۰۰ متر با عبارت یا صاحب الزمان(عج) به اهتزار در خواهد آمد.

وی در ادامه اظهار داشت: روزانه و به طور میانگین حدود ۵۰ نفر در آرامستان بهشت رضا دفن می‌شوند و مجموع فضای آرامستان بهشت رضا حدود۲۰۰ هکتار است که کمتر از نصف آن اشغال شده است.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: کل متوفیات سال گذشته حدود ۱۹ هزار و۷۹۲ نفربوده‌اند که از این میان ۱۵ هزار و۷۹۲ نفر فوت بزرگسال به ثبت رسیده است.

مهدوی اضافه کرد: تعداد هزار و ۷۱۵ مورد فوت کودکان زیر ۵ سال حدود ۱۱۸ فوت بین سن ۵ تا ۱۰ سال و هزار و ۸۴۲ مورد دفن جنین ثبت شده است، همچنین در مجموع در سال ۹۷ از میان فوت شدگان ۶۰ درصد مردان و ۴۰ درصد زنان بوده است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.