البرز- مدیریت شهری کرج در اقدامی ارزشمند در حالی این روزها مشغول بهسازی و نوسازی آسفالت خیابان ها وشریان های اصلی شهر است که به نظر می رسد موضوع بهسازی و توجه به پیاده روها و پیاده راه ها و رفع نواقص و اشکالات آنها نیز باید در دستور کار جدی قرار گیرد.

مصائب تردد در شهر ناهموار

به گزارش قدس آنلاین، تردد در معابر شهری، زمانی از یک نظم و آرامش برخوردار می شود که پیاده راه هایی هموار، مناسب و با کیفیت لازم برای شهروندان مهیا باشد تا آنها را ترغیب به طی مسیر به شکل پیاده در مسافت های کوتاه کند وتمایل به استفاده از وسایل نقلیه شخصی راکاهش دهد.

متاسفانه علیرغم همه تلاش ها و اقداماتی که در سال های اخیر در بهسازی پیاده روهای شهر کرج انجام شده اما واقعیت های موجود موید این مساله است که تردد در بسیاری این پیاده راه ها برای افراد با توانایی های جسمی مختلف و متفاوت با دشواری همراه است.

بسیاری از پیاده روسازی های صورت گرفته در مناطق مختلف شهر با کیفیت خوبی انجام نشده و لقی و سستی سنگ فرش آنها در تردد مردم ایجاد مشکل می کند در عین حال در برخی پیاده روها به دلیل عقب نشینی های صورت گرفته فضایی ایجاد شده که باید مورد بهسازی قرار گیرد و از نخاله های رها شده خالی شود.

از دیگر سو عدم اجرای کامل برخی از این بهسازی ها نیز چهره ای نازیباو ناهموار برای سیمای شهر ایجاد کرده است که ضرورت دارد در این خصوص بررسی های لازم در مناطق مختلف صورت گرفته و در جهت ترمیم آنها اقدام شود.

داشتن معابری هموار و مناسب از حقوق اولیه شهروندان در ترددهای شهری است و باید مجموعه اقدامات مدیران شهری به گونه ای باشد که حقوق شهروندان با سطوح مختلفی از توانایی جسمی در آن دیده شود.

تصاویر زیر گوشه ای از شرایط نامساعد فعلی برخی معابر شهری و پیاده رو های کرج است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.