۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
کد خبر: 652461

کشتی آرای با بیان اینکه قیمت جهانی طلا و قیمت ارز از مهمترین دلایل کاهش قیمت طلا و سکه در بازار است، گفت: قیمت سکه نسبت به دیروز ۱۸۰ هزار تومان کاهش یافته است.

کشتی‌آرای: سکه یک روزه ۱۸۰ تومان ارزان شد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری اظهار داشت: کاهش قیمت جهانی طلا و قیمت ارز موجب شده تا امروز قیمت طلا و سکه در بازار نسبت به روز های اخیر کاهش یابد.

وی اقدامات جدید بانک مرکزی برای تعدیل نرخ ارز را جزء عوامل موثر در کاهش قیمت طلا و سکه دانست و ادامه داد: قیمت ارز از بالای ۱۴ هزار تومان به ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ادامه داد: قیمت سکه از ۴ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان دیروز به ۴ میلیون و ۷۰۰ تومان رسیده است و این یعنی قیمت سکه در یک روز ۱۸۰ هزار تومان کاهش یافته است.

وی گفت: قیمت نیم سکه نسبت به دیروز ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۶۰ هزار تومان، سکه گرمی ۲۰ هزار تومان، هر مثقال طلا ۶۰ هزار تومان و طلای ۱۸ عیار ۲۰ هزار تومان کاهش یافته است.

کشتی آرای تاکید کرد که علاوه بر کاهش قیمت جهانی طلا و ارز، کاهش تقاضا برای خرید سکه و طلا نیز از مهمترین دلایل کاهش قیمت ها در این بازار است؛ او می گوید: با نزدیک شدن به ماه رمضان کاهش تقاضا و داد و ستدها در بازار موجب شده تا قیمت سکه روند نزولی را طی کند.

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با کاهش نسبت به آخرین قیمت‌های روز قبل در قیمت ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۵۷۵ هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی۲ میلیون و ۵۹۸ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۲۹ هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت طلای ۱۸عیار هم ۴۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است، هر مثقال طلا نیز با قیمت یک میلیون و ۸۵۳ هزار تومان در بازار تهران معامله می شود. ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۲۸۵.۸ دلار معامله می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.