عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: با توجه به خروج کشورهای اروپایی ازبرجام و اقدام آمریکا در قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی، باید بررسی لوایح CFT و «پالرمو» از دستور کار مجمع خارج شود.

بررسی FATF از دستور کار مجمع خارج شود

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی با اشاره به تروریست خواندن سپاه پاسداران توسط آمریکا، گفت: دُم خروس غربی‌ها و آمریکایی‌ها با قراردادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی بیرون زد.

وی با بیان اینکه سیاستمداران غرب‌گرای کشور تلاش داشتند تا لوایح ۴ گانه FATF را در مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص به تصویب برسانند، افزود: در این صورت غرب و آمریکا با تعاریفی که خود صلاح می‌دانست با جمهوری اسلامی برخورد می‌کرد. این کار را آمریکا با پاکستان و عربستان نیز کرده است و با تصویب برخی توافقنامه‌ها آنها را مجبور به باج دهی کرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: تعریف اشتباه آمریکا از تروریسم با قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی مشخص شد، سپاه پاسداران تنها گروه نظامی بود که علیه داعش مقاومت کرد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه داعش توسط سازمان ملل متحد تروریست شناخته شده است، اظهار داشت: نباید آمریکا و کشورهای غربی، سپاه پاسداران که تنها مبارز عملی علیه داعش بود را در لیست گروهای تروریستی قرار می‌داند. این اقدام آمریکا و کشورهای غربی نشان دهنده کج فهمی آنها است.

وی تاکید کرد: درواقع دولت ترامپ با این اقدام دست سیاستمداران آمریکایی در خصوص حمایت از گروهک‌های تروریستی را رو کرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: امروز غرب گرایانی که به دنبال تصویب لوایح ۴ گانه و الحاق به کنوانسیونپالرمو و CFT بودند باید دریافته باشند که مخالفان این لوایح واقع نگر بودند و واقعیت‌های جامعه بین المللی را درک کردند اما غرب گرایان با توهم و خوش بینی نزدیک بود که کشور را در دام غرب بیندازند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به بررسی لوایح CFT و «پالرمو» در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: سیاست مجمع مبنی بر بررسی دقیق و شفاف سازی این لوایح کار درستی بود. اگر مجمع در اثر فشارهای غرب‌گرایان این لوایح را به تصویب رسانده بود با توجه به مصوبه جدید آمریکا و خروج اروپا از برجام دچار مشکلات فراوانی می‌شدیم.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: اروپا همیشه هم پیمان آمریکا بوده است، اخیراً مواضعی را نسبت به ایران اعلام کرده که به معنای خروج از برجام است.

وی گفت: با توجه به خروج کشورهای اروپایی از برجام و اقدام آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی، باید بررسی لوایح CFT و «پالرمو» از دستور کار مجمع خارج شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.