استاندار خراسان رضوی با بیان این که برای برعکس شدن مهاجرت از روستا به شهر باید الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی را به همه کشور تعمیم دهیم، گفت: کسب و کار روستایی را فراموش کرده ایم.

کسب و کار روستایی را فراموش کرده ایم

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی در سیزدهمین گردهمایی سالیانه گروه اقتصادی میثاق «گام» که در محل ساختمان مجمع اسلامی اهل بیت(علیهم السلام) برگزار شد، گفت: با خدماتی که به روستاها فرستادیم تا روستائیان را در همان روستا نگه دارد باعث مهاجرت آنها شدیم چون کسب و کار روستایی را فراموش کرده ایم.

استاندار خراسان رضوی ضمن اشاره به تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، گفت: اگر بخواهیم گام دوم مد نظری مقام معظم رهبری را عملی کنیم باید گام اول ۴۰ ساله انقلاب را مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی افزود: در شروع انقلاب، نظام تازه شکل گرفته کشور با جنگی ناخواسته و نابرابر مواجه شد اما جوانان ما با دست خالی و بدون هیچ ادعا و منتی به مصاف دشمنان رفتند و با پایمردی فتوحات بزرگی را رقم زدند.

رزم حسینی ادامه داد: بعد از جنگ دوران بازسازی خرابی ها آغاز شد و در سراسر کشور تامین خدمات زیربنایی از جمله، برق، گاز و ساخت مدرسه حتی در روستاها صورت گرفت. البته زیرساخت ها را تامین کردیم اما در بسیاری از  نقاط بویژه در حوزه توسعه روستایی ها نتیجه دلخواه را نگرفتیم و باید اشتباه خودمان را اصلاح کنیم.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش با طرح این سوال که چرا امروز کشور ما را تحریم می کنند؟ گفت: کشوری که بنیه اقتصادی نداشته باشد آسیب های اجتماعی در آن افزایش پیدا می کند.

وی بیان کرد: تا زمانی که در نظام اداری کشور نهادسازی نکنیم اتفاق خاصی نخواهد افتاد بر این اساس باید در یک گوشه کشور یک نهاد ایجاد شود که بتواند به سایر نقاط هم سرایت بکند لذا امیدواریم در خراسان نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی بتواند این اتفاق را رقم بزند.

رزم حسینی اذعان کرد: باید در مقابل نظام اداری کشور طغیان کنیم و در این صورت است که خواهیم توانست گام دوم را برداریم اما در غیر این صورت فقط در حد یک شعار باقی خواهد ماند.

استاندار خراسان رضوی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم مهاجرت برعکس شود باید الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی را به همه کشور تعمیم دهیم و ماموریت توانمندسازی مردم را بر عهده بگیریم تا در گام دوم مردمی متمکن داشته باشیم.

منبع: استانداری

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.