عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: طبق مصوبه حمایت از سپاه، مرکز فرماندهی نیروهای نظامی آمریکا در غرب آسیا که به سنتکام معروف است به عنوان گروه تروریستی اعلام شد. همچنین به تمامی نهادهای مسئول همچون وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، ارتش و ستاد نیروهای کل مسلح ماموریت‌های مختلفی برای اجرای این مصوبه داده شد.

نقوی حسینی: اقدام تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی علیه سپاه شامل پاسخ متقابل ایران خواهد بود

سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی «قدس آنلاین»، درباره جزییات طرح حمایت از سپاه پاسداران در برابر اقدامات آمریکایی ها و مقابله به مثل با آن، اظهار داشت: قانون حمایت از سپاه که پس از برگزاری جلسات متعدد در کمیسیون امنیت ملی تایید شده و در صحن علنی مجلس به تصویب رسید، شامل یازده بند است. در بندی از این مصوبه آمده، در راستای مقابله با اقدام آمریکا در اعلام کردن سپاه به عنوان گروه تروریستی، مرکز فرماندهی نیروهای نظامی آمریکا در غرب آسیا که به سنتکام معروف است به عنوان گروه تروریستی اعلام شد.

نقوی حسینی ادامه داد: همچنین طبق بندهای دیگر مصوبه، قرار است هر کشور یا شخصیت حقیقی و حقوقی که در چارچوب اقدامات خصمانه و تحریم های آمریکا عمل کند قطعا شامل اقدام متقابل کشورمان قرار گیرد و اقدام مقتضی متقابلاً علیه آن صورت گیرد. همچنین تمام شخصیت های حقیقی و حقوقی که از سپاه حمایت کنند مورد حمایت مادی و معنوی قرار خواهند گرفت.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی افزود: از سوی دیگر به تمامی دستگاه ها و نهادهای مسئول همچون وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، ارتش و ستاد نیروهای کل مسلح ماموریت های مختلفی برای اجرای این مصوبه داده شد. در انتها هم گفته شده که نهادهای مرتبط با این قانون هر سه ماه یکبار گزارش عملکرد خود درباره اجرای این قانون را به مجلس ارائه دهند.

وی همچنین درباره اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر تغییر ماهیت جمهوری اسلامی تصریح کرد: اظهارات مقامات آمریکایی درباره تغییر ماهیت ایران قطعا در راستای عملیات روانی است که علیه کشورمان انجام می دهند. کشورمان دیگر پا به مذاکره جدیدی نخواهد گذاشت و بدون شک هیچ مذاکره ای در چارچوبی که مدنظر آمریکایی هاست صورت نمی گیرد، زیرا آمریکایی ها ثابت کردند که نمی توان به آنها اعتماد کرد. حتی قرار دادن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی نیز در راستای جوسازی و عملیات روانی علیه ایران است و آنها اقدام دیگری نمی توانند انجام دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.