وزیر خارجه عمان در مصاحبه‌ای گفت که این کشور طرفدار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب است.

بن‌علوی: عمان طرفدار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان روز سه‌شنبه در مصاحبه با راشاتودی گفت که کشورهای عربی باید نخست با خود صلح کنند تا پس از آن بتوانند با جامعه بین‌المللی به صلح برسند و این موضوعی است که همگان برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند.

وی که در حاشیه پنجمین نشست همکاری عربی-روسیه در مسکو مصاحبه می‌کرد، درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب گفت: تمام آن چیزی که سوریه نیاز دارد تصمیمی از سوی اتحادیه عرب است و سلطنت عمان با سوریه قطع ارتباط نکرد و کانال‌های ارتباطی با دمشق را باز نگه داشته و سفارت‌های دو کشور در پایتخت‌ها تعطیل نشدند. ما با رویکردی هستیم که خواستار بازگشت سوریه به نقش عربی خود و در راستای منافع اعراب است.

وزیر خارجه عمان درباره اوضاع الجزایر گفت که رویدادها در الجزایر موضوعی داخلی بوده و این موضوع می‌تواند توسط الجزایری‌ها و رهبران سیاسی احزاب حل شود.

عضویت سوریه در اتحادیه عرب در سال ۲۰۱۱ و همزمان با آغاز ناآرامی‌های این کشور و فشار قطر، عربستان، امارات، و بحرین، به حالت تعلیق در آمد اما اکنون پس از فروکش کردن بحران پس از هفت سال امارات و بحرین سفارت‌های خود را در دمشق بازگشایی کرده‌اند.

در نشست چند روز پیش اتحادیه عرب در تونس، چندین کشور عربی خواستار بازگشت سوریه به این اتحادیه شدند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.