البرز- بهنام بیات گفت: با توجه به بارش های قابل توجه در سال آبی گذشته و پر بودن بیش از ۸۰ درصد سدهای کشور مشکل خاموشی در فصل گرما را نخواهیم داشت.

خاموشی‌های برنامه ریزی شده در فصل گرما نخواهیم داشت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، بهنام بیات مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز در نشستی خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز چهارشنبه برگزار شد، اظهار کرد: بارش های خوبی در کشور داشته ایم و ۱۲ هزار مگاوات برق نیروگاه های برق آبی در مدار خواهد بود و این یعنی اینکه در ماه های گرم سال شاهد خاموشی های برنامه ریزی شده نخواهیم بود.

وی به افزایش بهای برق مصرفی مشترکان اشاره کرد وگفت: به طور متوسط وبرای مشترکانی که طبق الگوی مصرف عمل کنند این میزان افزایش ۷ درصد و برای پرمصرف ها ۲۳ درصد خواهد بود.

بیات با اشاره به اینکه توسعه شبکه توزیع برق بسیار هزینه بر و گران است گفت: در این راستا اعتبارات خوبی برای استان در جهت توسعه شبکه و بهسازی ونوسازی آن اختصاص یافته است و همکاران ما برنامه ریزی خوبی برای اجرای طرح های توسعه ای در سال جاری دارند.

وی به اقدامات صورت گرفته برای به کار گیری انرژی های خورشیدی اشاره کرد و گفت: قراردادی با پیمانکار منعقد شده تا ادارات مختلف برق در شهرستان های استان از این انرژی برای ساختمان های خود استفاده کنند ضمن آنکه در سال گذشته ۲۸۰۰ هکتار زمین در محدوده ماهدشت به اشتهارد برای ایجاد و توسعه نیروگاه های خورشیدی با مشکارت بخش خصوصی اختصاص یافته که در حال حاضر یک نیروگاه ۵۰ مگاواتی در حال احداث است و طرح هایی برای رسیدن این رقم به ۱۶۰ مگاوات در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز به تلفات شبکه در استان و مجموعه اقدامات صورت گرفته برای کاهش آن پرداخت و گفت: در این راستا موفق شده ایم در سال ۹۷ میزان تلفات شبکه را به میزان یک ونیم درصد کاهش دهیم و برای سال جاری نیز رسیدن به عدد ۱۱ درصد را برنامه ریزی کرده ایم.

وی در پایان از حضور نیروهای این شرکت در شهرستان باوی خوزستان در سیل اخیر اشاره کرد و گفت: در این راستا۴ دستگاه و ۱۲ نیروی کاری وتجهیزاتی به میزان ۳۰۰ میلیون تومان به منطقه اعزام شد و در طی ۱۰ روز حضور در این شهرستان در جهت برقراری روشنایی معابر و برق دار کردن چادرها اقدام شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.