زنجان- رضا کابلی گفت: سیل اخبر ۵ میلیارد تومان به تاسیسات آبرسانی روستاهای استان زنجان خسارت وارد کرد.

خروج ۵۷ روستای استان زنجان از بحران آب

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رضا کابلی مدیر کل آب و فاضلاب روستایی استان زنجان  در نشست خبری ظهر امروز(چهارشنبه) با بیان اینکه آب و فاضلاب روستایی استان از سال ۹۵ وضعیت نامطبوبی  در زمینه تامین آب داشت گفت: ۲۱۲ روستا وضعیت نامطبویی داشتند و امروز ۵۷ روستا از بحران خارج شده است.

 کابلی افزود: بحران موجود در شرکت آبفار در سال های گذشته نفس آبفار را گرفته بود و خوشبختانه  در سال ۹۷ شرکت در آرامش مطلوبی بود.

وی با اذعان به اینکه  از ۹۰۷ روستای  استان ۶۱۱ روستا تحت پوشش آبفار استان است اضافه کرد: کلر زنی آب روستایی و تجهیز آزمایشگاه آب از اولویتهای ما است و پایش فلزات سنگین توسط دستگاههای آزمایشگاهع مورد سنجش قرار می گیرد وبرای  حفر چاه باید استعلامهای لازم انجام شود.

کابلی با اشاره به اینکه ۴۴درصد از آب تولیدی آب و فاضلاب روستایی  استان زنجان هدر می رود یاد آور شد:۱۶۸ دستگاه کنتور هوشمند نصب شده و در صدد کاهش  آب بدون درآمد هستیم.

وی  ادامه داد:با منابع محدود استانی محدود توان مقابله با مشکلات  شرکت نداشتیم و با تامین منابع جدید در صدد تامین بخش مهمی از درآمد شرکت از محل منابع ملی برآمدیم.

کابلی یاد آور شد:مشارکتهای مردمی را بعنوان پایلوت در سطح کشور اجرا کردیم که این اقدام  ۵۰درصد صرفه جویی کاهش در حوزه منابع مالی داشته است.

 وی با اذعان به اینکه خط انتقال  روستای سنبل آباد به طول ۵/۲ کیلومتر با مشارکت مردم  انجام گرفت اظهارداشت: اجرای این پروژه بوسیله پیمانکار ۵/۲ میلیارد هزینه داشت که باکمک مردم فقط با ۳۰۰میلیون تومان اجرا شده است.

 کابلی با اذعان اینکه در سال جاری  باید ۳۰روستا از بحران خارج شود  اذعان داشت: ۲۰۷ کیلومتر خط انتقال و ۲۹۴ کیلومتر شبکه در داخل روستا و ۱۷ کیلومتر شبکه فاضلاب  طی سال گذشته اجرا شده است.

وی مشکل  آب رسانی ددر روستاها مشکل داریم اب رسانی سیار داریم و با وجود بارندگی خوبی در کشور نعماتی داشته و خساراتی داشته است و درکل سدهای ما پر شد منابع زیر زمینی ما پر شد ما

 وی از خسارت ۵ میلیارد تومانی  سیل اخیر به روستاهای استان خبرداد و افزود: در سال ۹۷ اعتبار مصوب در استان ۴۸ میالیارد تومان بود که از این مبلغ  ۲۶میلیاردتومان  نقدیتگی و ۱۵ میلیارد تومان از طزیق اسناد خزانه مدیریت محقق شد.

تامین آب ۳۱ روستا با مشارکت مردم از دیگر موضوعاتی بود که کابلی به آن اشاره کرد وگفت: در سال گذشته ۳۴ روستا را آب رسانی کردیم و۵۷ روستایی که از بحران خارج کردیم بالغ بر ۱۲ هزار خانوار را شامل می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.