تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه آستان قدس رضوی با توقف فعالیت‌های غیرضروری به کمک سیل‌زدگان شتافت، گفت: رسیدگی به مناطق سیل‌زده را در اولویت قرار می‌دهیم.

آستان قدس ‌رسیدگی به مناطق سیل‌زده را در اولویت قرار داد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین مروی در جمع خادمیاران رضوی مستقر در مناطق سیل زده آق قلا اظهار داشت: خدمت بدون منت و با روی باز شما به مردم آسیب دیده از سیل در زیر پرچم امام رئوف و مهربان حضرت رضا(ع) بسیار ارزشمند است.

وی بیان کرد: حادثه سیل خرابی‌هایی در کشور به وجود آورد اما زیبایی‌هایی هم داشت که یکی از آن‌ها تبلور روحیه فداکاری، نوع دوستی، خدمت به دیگران و درد آنها را درد خود دانستن بود که از آموزه‌های با ارزش دینی و مکتب اهل بیت(ع) برخواسته است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه اگر امروز حضرت رضا(ع) در میان ما حاضر بودند، ایشان هم همین کاری را که شما مشغول آن هستید به ما دستور می‌دادند، گفت: رسیدگی به درد و مشکلات دیگران جزو سیره ائمه اطهار(ع) و پیامبر اکرم(ص) است و آن‌ها هم در بین نیازمندان حضور می‌یافتند و کمک می‌کردند که این موضوع نشان دهنده ثواب بسیار زیاد کمک به دیگران است.

مروی اضافه کرد: شما در ایام تعطیلات نوروز که همه به دنبال مسافرت، بازدید عید و تفریح بودند، خانه خود را رها کردید و به اینجا آمدید تا به سیل زدگان کمک کنید، این روحیه بسیار ارزشمندی است که در جاهای دیگر وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه شاید کشورهای دیگر کمک مالی کنند، اما این گونه از جان و سرمایه خود مایه گذاشتن مخصوص کشور ماست، بیان کرد: همراهی، هماهنگی و احساس مسئولیت مردم ایران که بر اساس مکتب قرآن و اهل بیت(ع) تربیت شده‌اند، از برکات سیل است و انسان حال و هوای جبهه را در مناطق سیل زده مشاهده می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: در سفر هفته گذشته‌ام به پلدختر دیدم با اینکه منازل و خیابان‌های آنجا وضعیت مناسبی ندارد، اما مردم، جوانان، طلاب، گروه‌های جهادی و زن و مرد مشغول کار و تلاش بودند، خرابی‌هایی از سیل وجود داشت اما شور و نشاط، همدلی و نوع دوستی جلوه بیشتری داشت و خرابی‌ها را تحت الشعاع قرار داده بود.

وی بیان کرد: این روحیه بسیار ارزشمند است و باید آن را حفظ کنیم زیرا در پیشگاه پروردگار متعال این تلاش‌ها، خدمات و برداشتن غصه و ناراحتی از دل یک انسان، ثواب و اجر بسیار زیادی دارد.

مروی افزود: خوش به حال شما که توفیق خدمت به دیگران نصیبتان شده است تا به اندازه توان غم و غصه‌ای را از دل یک مسلمان و انسان دیگر بردارید.

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی هم به اندازه توان در کنار مدیریت‌های دولتی در بخش‌های گوناگون فعالیت‌هایی را در استان‌های سیل‌زده انجام می‌دهد، گفت: البته برنامه‌های دراز مدت هم با توجه به ظرفیت‌های موجود پیش بینی کرده‌ایم، به بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی اعلام کردم که کارهای غیرفوری و مستحبی را متوقف کنند و مبالغی را که می‌توانیم از این راه پس‌انداز کنیم به مناطق سیل‌زده اختصاص دهند.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب تولیت آستان قدس رضوی بر کمک به نیازمندان تأکید داشتند و امروز همین سیل زدگان نیازمند کمک ما هستند که افرادی محترم و آبرومندند که قبلاً زندگی، امکانات، شغل و کار داشتند و دچار یک حادثه طبیعی شده‌اند و ما وظیفه خودمان می‌دانیم به آنها رسیدگی کنیم و با توجه به امکاناتی که در اختیار داریم در خانه و مدرسه سازی سعی می‌کنیم سهمی داشته باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: رسیدگی به مناطق سیل زده را در اولویت قرار می‌دهیم و بخشی از هزینه افطاری‌های حرم مطهر را کاهش داده و به حداقل می‌رسانیم تا پول آن را در اینجا هزینه کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.