۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
کد خبر: 652678

مقام مسئول سازمان راهداری گفت: نوروز امسال وقوع سیل باعث کاهش ۱۲ درصدی سفرهای نوروزی حمل‌ونقل عمومی شد.

سیل سفرهای نوروزی را ۱۲ درصد کاهش داد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، محسن حاجی اسماعیلی اظهار کرد: در طرح سفرهای نوروزی امسال حدود ۶۲ هزار دستگاه انواع ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای شامل ۱۴۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۳۱۵۰۰ مینی‌بوس و ۲۶۳۰۰ دستگاه سواری کرایه بین شهری به مردم خدمت‌رسانی کردند.

وی افزود: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۷ فروردین‌ امسال ۷ میلیون و ۳۶۶هزار و ۴۴۳مسافر در قالب ۷۰۵ هزار و ۱۷۳سفر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲درصد کاهش داشته است.

وی دلیل کاهش سفر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی را شرایط جوی و وقوع سیلاب‌ها شد، تصریح کرد: ۴۳.۲ درصد سفرهای انجام شده درون استانی و ۵۶.۸ درصد برون استانی بوده است.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری یادآور شد: مجموع سفرهای انجام شده با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای ۲۳۸هزار ۳۲۵ سفر معادل ۳۳.۸درصد با اتوبوس، ۱۱۸هزار و ۶۶۶ سفر معادل ۱۶.۸ درصد با مینی‌بوس و ۳۴۸ هزار و ۱۸۲سفر معادل ۴۹.۴درصد با سواری کرایه انجام شد.

حاجی اسماعیلی افزود: از مجموع  ۷ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۴۴۳ مسافر جابجا شده ۴ میلیون و ۵۲۱هزار و ۸۳۶ نفر معادل ۶۱.۴درصد مسافرین با اتوبوس، یک میلیون و ۵۰۸ هزار و ۵۸۷ نفر معادل ۲۰.۵ درصد با مینی‌بوس، یک میلیون و ۳۳۶ هزار و ۲۰نفر معادل ۱۸.۱درصد از طریق سواری کرایه بین شهری جابجا شدند.

به گفته وی، بیشترین سفرهای انجام شده به مقصد تهران، خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان، مازندران، گیلان، فارس، آذرابایجان شرقی و غربی، همدان و لرستان انجام شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.