قزوین_ آیت الله عبدالکریم عابدینی در مراسم روز ارتش گفت: ارتش، سپاه و نیروهای مسلح در بحران‌هایی نظیر سیل حاضر در صحنه و مؤثر در حل مشکلات هستند.

"ارتش" در بحران‌هایی نظیر سیل "حاضر در صحنه" و "مؤثر در حل مشکلات" است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم روز ارتش و پیش از برگزاری رژه نیروهای مسلح استان قزوین با تبریک روز ارتش اظهار کرد: نیروهای مسلح در نظام دینی با نظام‌های دیگر تفاوت اساسی دارند و این تفاوت‌ها روحیه بخش و امیدآفرین است.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح در نظام دینی با فرمان خداوند بنیانگذاری شده‌ است، تصریح کرد: خداوند در آیه شریفه «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» تأکید می‌کند هر چه در توان دارید خود را برای مقابله با دشمنان‌ خداوند آماده کرده و خود را نیرومند سازید.

امام جمعه قزوین به ویژگی دیگر نیروهای مسلح در نظام دینی اشاره کرد و ادامه داد: خداوند درباره نیروهای مسلح نظام دینی می‌فرماید «خداوند کسانی را دوست می‌دارد که گوئی بنایی آهنین‌اند و در راه او پیکار می‌کنند و این مهم جایگاه والای نیروهای مسلح در نظام دینی را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های نیروهای مسلح در نظام دینی این است که خداوند تا پیروزی نهایی حامی و پشتیبان آن‌ها است و می‌فرماید «ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر خدا را یاری کنید خدا نیز شما را یاری می‌کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد و نمونه‌ای از این حمایت را در دفاع مقدس مشاهده کردیم.

وی حمایت مردم و مستضعفان عالم از نیروهای مسلح دینی را از دیگر ویژگی‌های آنها برشمرد و افزود: خداوند خبر داده است که مردم و مستضعفان عالم حامی و پشتیبان نیروهای مسلح در نظام دینی هستند و امروز نیز مسلمانان و مستضعفان عالم به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی دلگرم هستند.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: مستضعفان عالم از خداوند می‌خواهند تا از جانب خودش برای آنها پیشتیبان و یاری‌گر بفرستد و همه در سوریه، عراق، یمن، فلسطین و لبنان حمایت نیروهای مسلح اسلامی را از مسلمانان و مستضعفان مشاهده کردند.

امام جمعه قزوین، اتحاد و همدلی بین نیروهای مسلح در نظام دینی را از ویژگی‌های بارز آن‌ها دانست که در هیچ جای عالم دیده نمی‌شود و در ادامه گفت: تفاوت بین ارتش و سپاه تنها در لباس آنها است. نیروهای مسلح ما در هدف مشترک هستند و از قرآن و آرمان‌های الهی و دینی حمایت می‌کنند و محور این انسجام ولی فقیه و رهبر دینی است.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح در نظام دینی تنها رسالت نظامی بر عهده ندارند، گفت: در سیل اخیر مشاهده کردیم اگر ارتش و سپاه نبودند، معلوم نبود چه بر سر مردم می‌آمد و این حضور در صحنه توسط نیروهای مسلح را همواره در بحران‌ها مشاهده کرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند وعده داده است که نیروهای مسلح در نظام دینی قطعاً پیروز در عرصه‌ها هستند و مسجّل کرده است که شایستگان عالم زمام امور را در دست خواهند گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.