همدان- حسین قراباغی از تدوین تقویم زمانی و عملیاتی فعالیت های این کمیسیون در شش ماهه نخست سال ۹۸ خبر داد.

تدوین تقویم زمانی برنامه‌های سرمایه گذاری و گردشگری شورا در سال ۹۸

به گزارش قدس آنلاین،حسین قراباغی رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان در نخستین جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورا در سال ۹۸ گفت: اگر به دنبال رونق اقتصادی و افزایش سرمایه‌گذاری در شهر همدان هستیم ، نباید تنها به شعار بسنده کرد.

قراباغی به ارائه تدوین تقویم زمانی پیشنهادی برنامه‌های سرمایه گذاری  و گردشگری شورا در شش ماه نخست سال ۹۸ شورا پرداخت وادامه داد: در سال جدید امید است حمایتهای همه جانبه بالفعل و برنامه ها در حوزه سرمایه گذاری و گردشگری عملیاتی شود.

وی با اشاره به انتقادات بعضی از افراد در خصوص سرمایه گذاری‌ها، اظهار کرد: دیدگاه ها و افکار منفی برخی از افراد در بحث سرمایه گذاری وجود دارد که باعث دلسردی سرمایه گذاران و کاهش انگیزه آنها در امر سرمایه‌گذاری در همدان می شود.

قراباغی با بیان اینکه همدان شهر صنعتی نیست، تاکید کرد: پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین ظرفیت‌های خوبی در امر سرمایه‌گذاری دارد و چنانچه در این راستا سرمایه‌گذار را حمایت نکنیم به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید و ایجاد سرمایه گذاری اشتغال هزاران نفر را به دنبال دارد.

سرمایه گذاران مبلغان و سفیران اقتصادی هستند

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان سرمایه گذاران را مبلغان و سفیران اقتصادی دانست و افزود: چنانچه سرمایه گذاران مورد حمایت قرار بگیرند می توانند علاوه بر تبلیغ، عامل افزایش انگیزه در جذب سرمایه گذاران دیگر برای شهر همدان نیز باشند.

وی تایکد کرد: ما باید با حمایتهای خود قطار سرمایه‌گذاری که راه افتاده است را تقویت بخشیم.

قراباغی از پیگیری و رفع موانع برخی از سرمایه گذاران خبر داد و یادآور شد: با پیگیریهای به عمل آمده در کمیسیون متبوعه  مشکلات تعدادی از پروژه های شهری که با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری در حال اجرا بود، مرتفع گردیده است  

وی همچنین به تدوین برنامه گذر فرهنگی  وگردشگری برای پیاده راه‌های همدان اشاره کرد و یادآور شد: باید این گذرها هدفمند تدوین شود و در این راستا می‌طلبد کار مطالعاتی صورت پذیرفته تا شاهد یک محور هدفمند گردشگری درکهن شهرهمدان باشیم.

 قراباغی همچنین به فعالیت کارتن به دستان و خانه مسافرهای غیر مجاز درسطح شهر اشاره کرد و یادآور شد: قرار بود این خانه مسافرها ساماندهی و کانکسی برای این موضوع در سطح شهر مستقر شود ولی این امر محقق نشد و شهرداری باید پیگیری های لازم را انجام داده و با کمک ادارات و سازمان های ذیربط در این راستا حرکت کند.

 تدوین تقویم سرمایه‌گذاری اقدام ارزشمندی است

کامران گردان هم در این جلسه با بیان اینکه کمیسیون سرمایه گذاری با تلاش و فعالیت هایی که انجام داده و انگیزه مضاعفی هم که در دبیرخانه کمیسیون و رئیس کمیسیون وجود دارد باعث شده اقدامات مناسبی انجام شود.

رئیس شورای شهر همدانبا اشاره به اینکه سرمایه گذاری زمان بر است، افزود: علی رغم این موضوع باید مقدمات سرمایه گذاری را فراهم کرد و امسال تا پایان سال تعدادی از طرح های سرمایه گذاری به نتیجه برسد.

گردان با اشاره به اینکه کمیسیون اقتصاد سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا روش مناسبی را در جذب سرمایه گذار و رونق گردشگری در پیش گرفته است، اضافه کرد: تدوین تقویم سرمایه‌گذاری اقدام ارزشمندی است که بر اساس آن برنامه ها را پیش خواهد برد و آنچه باید در این کمیسیون و شهر همدان دیده شود به ثمر رسیدن این تلاش ها است .

وی تاکید کرد: باید موانع سرمایه گذاری را با جدیت پیگیری کرده و رفع کرد و چنانچه در شهرداری مانعی وجود دارد ضمن شناسایی این موانع با کمک اعضای شورا در راستای رفع آن اقدام کنیم.

گردان همچنین به فعالیت و عملکرد ستاد تسهیلات نوروزی اشاره کرد و یادآور شد: حضور مستمر مدیریت سازمان فرهنگی ورزشی و هنری شهرداری همدان یکی از نقاط قوت این ستاد بود .

به گفته گردان امسال رضایتمندی خوبی را مقامات استان و مسافران ابراز داشتند و لازم است عوامل اجرایی ستاد تسهیلات نوروزی و ستاد رفع موانع سیل و سیلاب تقدیر به عمل آید.

برف زمستان همدان ظرفیتی برای جذب گردشگران

حمید بادامی نجات هم با اشاره به اینکه سرمایه گذاری زمانبر است و شاید سالها طول بکشد که نتیجه دهد، افزود: تهیه تقویم سرمایه گذاری توسط کمیسیون اقتصاد سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا اقدام ارزشمندی بود که علاوه بر محتویات برنامه، این تقویم می‌تواند مدیریت شهری را در اجرای برنامه های هدفمند کمک کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با شاره به تأکید اعضای شورا در بهاء دادن به سرمایه‌گذار، اظهار کرد: امیدواریم به بلوغی برسیم که سرمایه‌گذاران را کمک کنیم تا در این راستا اتفاقات خوبی در استان رخ دهد.

 وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی های خوبی هم در حوزه سرمایه‌گذاری صورت گرفته است، اظهار کرد: انتظار می رود از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری همدان در حوزه های مختلف بهره گرفته شود و تمام فصول سال همدان در جذب گردشگر مورد توجه باشد به ویژه فصل زمستان با داشتن برف جاذبه‌ای برای گردشگران باشد.

بادامی نجات حضور گردشگران را باعث رونق چرخه گردشگری و اقتصادی شهر دانست و یادآور شد: لازم است در راستای جذب توریسم داخلی و خارجی برنامه‌های مختلفی لحاظ شود و در این راستا شناسایی نقاط ضعف امری ضروری است تا همدان به عنوان مقصد گردشگری واقع شود.

وی  تبلیغات محیطی به ویژه در شهرهای مبدا جهت لحاظ کردن همدان به عنوان مقصد گردشگری را ضروری و حائز اهمیت دانست.

رئیس کمیسیون نظارت بازرسی امور اداری شورا نیز اظهار کرد :مسایل و امور سرمایه‌گذاری باید خارج از نوبت پیگیری شود.

مسعود عسگریان اظهار کرد: تاکید شورا باید بر تسریع در روند تسهیل و مشکلات و رفع موانع پرونده سرمایه گذاران باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.