زنجان-پرویز قزلباش گفت:پایان محرومیت از روستاها با احداث خانه های بهداشت محقق شده است.

۴۱پروژه بهداشتی در هفته سلامت افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، پرویز قزلباش رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در نشست خبری بعداز ظهر پنج شنبه، با اشاره به طرح بسیج نوروزی و  آیین نکوداشت هفته سلامت گفت: انسان سالم محور توسعه است  و توجه مردم به خود مراقبتی واهمیت  سیاستمداران به حوزه سلامت امری ضروری به نظر می رسد.

 قزلباش با تاکید بر اینکه در هر کشوری متناسب با وضعیت منطقه پوشش همگانی سلامت توجه جدی می شود اذعان داشت: در کشور ما نیز بعد از انقلاب بسیاری از موانع موجود در حوزه سلامت حل شد و توسعه سلامت و عدالت در عرضه سلامت در دورترین مناطق کشور مورد توجه قرار گرفت.

وی با  تاکید براینکه دسترسی عادلانه به خدمات سلامت موضوعی است که دولتها موظف هستند در این راستا حرکت کنند و در سالهای بعد انقلاب این سیاست را پر رنگ تر می بینیم افزود: در حوزه  مراقبتهای بهداشتی اولیه عرضه خدمات بهداشتی  با عدالت انجام می شود و  تبعیض در ارایه خدمات در حوزه بهداشتی به حداقل رسیده است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص بازسازی خانه های بهداشت اظهارداشت:اعلام پایان محرومیت روستاها در قالب خانه بهداشت و بر اساس دسترسی ها تعریف می شود  و در این قالب ظرفیت خانه بهداشت  روستاها صد درصد است و هر چهار سال یکبار بازنگری می شود.

قزلباش از ظرفیت صد درصدی خانه های  بهداشت خبردادو یادآورشد:تمام خانه‌های بهداشت یا بازسازی شدند یا دوباره احداث شدند و۲۲ خانه بهداشت جدید ساخته شده و ۹۹ خانه بهداشت فرسوده مجدد ساخته شده است.

وی گفت: هم اکنون۱۷۰۰ تخت بیمارستانی در بخش دانشگاهی داریم  و پیش بینی می شود در ۱۰ سال آینده این تعداد به بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ تخت برسد.

دکتر قزلباش توجیه اقتصادی خدمات حوزه سلامت را مهم دانست و بر امنیت سرمایه گذاری در این حوزه تاکید کرد.

 این مقام مسئول افزود:در هفته سلامت ۴۱پروژه بهداشتی استان در قالب ۱۰۰۰ پروژه کشوری افتتاح می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.