آیت الله رییسی پیام حضور فراگیر مردم در امدارسانی به سیل زدگان را همدلی ملت ایران در شرایط دشوار دانست.

پیام حضور فراگیر مردم در امدارسانی به سیل زدگان، همدلی ملت ایران در شرایط دشوار است

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، آیت الله رییسی، رییس دستگاه قضا در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در استان خوزستان اظهار کرد: در حوزه امداد و نجات اقدامات خوبی در استان خوزستان انجام شده که باید از همه مسئولان و مردم تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به بخش دوم کار شامل بازسازی زندگی مردم و پرداخت خسارت ها، ادامه داد: پیگیر خواهیم بود که خسارات مردم تا جایی که امکان دارد و امکانات موجود است با سرعت جبران شود.

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: مسئله بازسازی و برگشت زندگی مردم به حالت عادی را مسئولان دنبال خواهند کرد و فکر می‌کنم در برخی نقاط وضعیت به گونه‌ای است که به زودی شرایط به حالت عادی برگردد.

آیت الله رییسی خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که بعد از عبور از مسئله نجات و امداد و پس از عادی شدن وضعیت، در جلسه‌ای با حضور مدیران یک بازنگری به شرایطی که ایجاد شد و اقداماتی که باید می‌شد و اقداماتی که بعدا صورت گرفت، بشود.

وی خاطرنشان کرد: این نگاه به این شرایط ما را برای مسایل آینده آماده می‌کند، در بحث پدافند غیرعامل در موضوع مدیریت برخورد با بحران‌ها این موضوع کاملا برای مسئولان ذیربط قابل بررسی است.

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: سئوال این است که اگر لایروبی‌ها انجام می‌شد این امکان وجود داشت که شدت حادثه را کاهش داد؟ آیا رسوب گیری به موجب قانون انجام شده است؟ این سئوالاتی است که قابل بررسی می‌باشد.

آیت الله رییسی افزود: لازم است دولت و مدیران محترم در وزارت نیرو و بخش‌های مختلف و دانشگاه‌ها از بعد علمی، آسیب شناسی را انجام دهند.

وی سرعت عمل برای انجام اقدامات را مورد توجه قرار داد و گفت: آسیب شناسی در این زمینه مهم است و باید همه را دغدغه‌مند کند و این حسی که الان در بین مسئولان وجود دارد باید در جهت رفع مشکلات ادامه پیدا کند تا وقتی که زیرساخت‌های لازم برای پیشگیری از بروز حوادث پیدا شود.

رییس قوه قضاییه بیان داشت: البته کارهای خوبی در حوزه زیرساخت‌ها انجام شده؛ اما این اقدامات کافی نبوده است و مسایلی مثل لایروبی بحث مهمی است و قانون نسبت به آن صراحت دارد که باید پیگیری شود.

آیت الله رییسی تصریح کرد: امیدوارم خداوند به همه مسئولان توفیق دهد که در خدمتگزاری به مردم با اخلاص برای رفع گرفتاری‌های آن‌ها اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنای ما در دستگاه قضایی همکاری با دستگاه‌های اجرایی و دولت و مجلس در ضمن حفظ استقلال قضایی است، در این قضیه سیل اخیر که در برخی استان‌ها رخ داد، به رییس سازمان بازرسی ماموریت دادیم که آسیب شناسی را با جدیت دنبال کند و این کارشناسی دور از نظر مدیران نخواهد بود.

رییس قوه قضاییه با اشاره به کمک‌های مردمی صورت گرفته به سیل زدگان اظهار کرد: پیام جدی این کار و تلاش یک پیام برای همه مردم عزیز است که نشان دهد در سختی‌ها کنار هم هستیم و یک پیام هم برای دشمن دارد، بخصوص در این روزها که سپاه پاسداران را بعنوان تروریست اعلام کرده اند؛ در حالیکه همه معتقدند در همین سیل اخیر، سپاه خط مقدم خدمت گزاری به مردم بوده است. این همدلی پیامی که به دشمن می‌دهد این است که در همه سختی‌ها با هم هستیم و با همه شرایط و نگاه‌ها در دشواری‌ها اجازه نخواهیم داد کشورمان دچار مشکل شود.

منبع: میزان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.