همدان- محمد مددی گفت: فعالیت مدیر کنترل کیفیت در یک واحد تولیدی، ضرورت قانونی است و در صورتی پروانه کاربرد علامت استاندارد به واحدهای تولیدی یا خدماتی تعلق خواهد گرفت که مدیر کنترل کیفیت داشته باشند.

واحدهای تولیدی باید مدیر کنترل کیفیت داشته باشند

به گزارش قدس آنلاین، محمد مددی مدیر کل استاندارد همدان اظهار کرد: در هر نوبت کاری واحدهای تولید موظف به استفاده از یک مدیر کنترل کیفیت هستند.

وی با اشاره به اینکه دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد مبتنی بر استفاده از مدیر کنترل کیفیت در هر واحد تولیدی یا خدمانی است، افزود: بر اساس شرح وظایف، مدیر کنترل کیفیت هر واحد تولیدی باید در هر نوبت کاری به صورت کامل محصولات تولیدی آن را با استانداردهای مصوب تطبیق داده و اعمال نظارت کند.

  محمد مددی بیان کرد: مدیر کنترل کیفیت هر واحد تولیدی، نقش موثری در افزایش و ارتقای تولید یک واحدی تولیدی دارد، اگر به هر دلیل محصول تولیدی واحدی منطبق بر استانداردهای تدوین شده نباشد، مدیر کنترل کیفیت باید علت بروز آنرا پاسخگو باشد.

مدیر کل استاندارد همدان تصریح کرد: اداره استاندارد باید صلاحیت کاری و عملکردی مدیران کنترل کیفیت را بر اساس ضوابط مصوب تایید کند. در سال جاری نیز کارگروهی برای تایید صلاحیت ۴ مدیر کنترل کیفیت برگزار شد که صلاحیت یک نفر تایید نشد، یک نفر توبیخ و فرد دیگری هم تایید صلاحیت شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.