مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: برای مدارسی که در آنها به تعداد انگشتان دست دانش آموز وجود دارد اعتباراتمان را صرف نمی کنیم.

برخی مدارس خراسان رضوی از ایمنی لازم برخوردار نیستند/۳۰ درصد از مدارس استان در معرض تخریب هستند

قاسم علی خدابنده در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: ایمنی مدارس استان خراسان رضوی در سطح توان و اعتبارات در نظر گرفته شده است و خارج از آن نمی توانیم اقدامی انجام دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که به موجب قانون  تامین زیر ساخت های لازم برای تحصیل دانش آموزان وظیفه مهم آموزش و پرورش است و در این میان باید به مقوله آرامش و تامین  جانی دانش آموزان  نیز توجه ویژه و اساسی صورت بگیرد، تصریح کرد: ۳۰ درصد از مدارس استان در معرض تخریب هستند و بودجه ای جهت ایمن سازی انها نیز نداریم و مجبور هستیم باهمین وضعیت کلاس درس را در انها دایر کنیم و یاهم انها را تعطیل کنیم که در این صورت دانش آموزان در این مناطق با بحران جدی فضای آموزشی مواجه خواهند شد.

خدابنده با بیان اینکه ۳۶ درصد مدارس استان نیز از سیستم گرمایشی متمرکز برخوردار نیستند و مجبور به استفاده  ازبخاری گازی و یا بخاری نفتی  در آنها هستیم، ادامه داد: با صراحت اعلام می کنیم که برخی از مدارس استان از ایمنی کافی برخوردار نیستند و اعتبارات اختصاص داده شده برای ایمن سازی آنها نیز در همین حد پاسخگو است . از طرفی اولویت ایمن سازی و برخورداری مدارس از امکانات با آنهایی است که تعداد دانش آموز بیشتری دارد و برای مدارسی که در آنها به تعداد انگشتان دست دانش آموز دارد اعتباراتمان را صرف نمی کنیم.  

وی با بیان اینکه بسیاری از مدارس روستایی دیوار و حصار کشی ندارند و  در این زمینه هم اعتبار نداریم، افزود: حادثه رخ داده برای دو کودک در مدرسه روستای سنجدک کوهسرخ و ریزش چاه توالت مدرسه که منجر به مرگ انها شده است در زمانی رخ داده است که مدرسه تعطیل بوده و کسی در ان حضور نداشته است . از طرفی علی رغم اینکه این مدرسه بسیار قدیمی بوده است ، در بارندگی های بی سابقه در فروردین ماه که سبب شده بود برخی افراد در این روستا منازل خودشان را ترک کنند، به عنوان یک مرکزموقت برای ساکنین روستا نیز پیشنهاد شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲هزار مدرسه در روستاهای استان وجود دارد و ساکنان در برخی روستاهااز انها برای اوقات فراغت خودشان استفاده می کنند، تصریح کرد: افراد این روستا در بعدظهر ها از این مدرسه به عنوان یک مکان برای بازی استفاده می کرده اند و چون تاکنون اتفاقی رخ نداده بوده،  کسی از ورود آنها جلوگیری نمی کرده است .


اننتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.