مرتضی سلیمی با تشریح جزئیات امدادرسانی به سیل‌زدگان در روزهای اخیر گفت: به ۶۰۲ هزار نفر از هموطنان امدادرسانی شده و بیش از ۲۹۰ هزار نفر اسکان اضطراری داده شده‌اند.

 ادامه امدادرسانی هلال‌احمر به سیل‌زدگان/ اسکان اضطراری بیش از ۲۹۰ هزار نفر

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، مرتضی سلیمی رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر، گفت: از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۷ لغایت ۳۰ فروردین ۹۸ در ۳۱ استان کشور بیش از ۳۴۰۰ شهر، روستا و محورهای کوهستانی به ۶۰۲ هزار نفر از هموطنان امدادرسانی شده و بیش از ۲۹۰ هزار نفر اسکان اضطراری داده و ۸۳۴۵ نفر توسط نیروهای امدادی و بالگرد به مناطق امن انتقال یافتند.

وی افزود: در این روزها ۴۸۰۹ دستگاه خودرو از برف رهاسازی و بیش از ۵۷۰۰۷ مورد تخلیه آب از منازل انجام شد و بیش از ۲۱ هزار نیروی عملیاتی در قالب ۵۱۶۵ تیم امدادی در حال فعالیت هستند.

سلیمی ادامه داد: باتوجه به محاصره برخی از روستاها توسط آب و تخریب راه‌های ارتباطی، یکی از نکات برجسته عملیات روزهای گذشته، استفاده از توان امدادهوایی جمعیت هلال‌احمر بوده که در این مدت نسبت به انتقال بیش از ۷۸۵ هزار کیلوگرم اقلام غذایی و زیستی طی ۹۱۵ ساعت پرواز بالگردهای جمعیت و انتقال ۲۸۰۲ از امدادگران و نجاتگران اقدام کردهاند.

رئیس سازمان امداد و نجات افزود: امدادرسانی در ایلام، گلستان، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و لرستان ادامه دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.