قزوین_ افشین پیرنون گفت: بیش از ۱۳ درصد از تردد ثبت شده در استان را وسایل نقلیه سنگین شامل می شود.

بیش از ۱۳ درصد از تردد ثبت شده در قزوین را وسایل نقلیه سنگین شامل می‌شود

 افشین پیرنون مدیرکل حمل و نقل جاده ای استان قزوین در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به آمار تردد خودروهای نقلیه از محورهای این استان اظهار داشت: باتوجه به اینکه بیش از ۱۳ درصد از تردد ثبت شده در استان را وسایل نقلیه سنگین شامل می شود، وجود چنین شرایطی اهمیت راههای استان قزوین به عنوان پل ارتباطی ترانزیت کالا در کریدور مرکز به غرب و شمالغرب و شمال کشور را بیشتر می کند.

وی افزود: وجود چنین شرایطی و تردد خودروهای سنگین موجب می شود تا زمان عملکرد و بروز خرابی زودرس در روند و روکش آسفالت راه های حوزه استحفاظی کاهش یابد و لازم است تا مسئولان ملی و استانی در تامین و اختصاص اعتبارات مناسب توجه داشته باشند تا امور راهداری به سرعت و مستمر انجام شود.

پیرنون گفت: عدم رعایت فاصله مجاز می تواند اتفاق هایی را به همراه داشته باشد؛ این عمل ضمن افزایش خطر برخورد، فرصت تصمیم گیری مناسب را از راننده گرفته و شدت وقوع حادثه را نیز به صورت تصاعدی افزایش می دهد و از هر ۴ خودروی عبوری تقریبا یک خودرو به رعایت این اصل مهم از رانندگی بی توجه است که این امر عاملی در فاکتورها و عوامل تعداد و شدت تصادفات در کشور و به تبع آن در استان قزوین محسوب می شود.

مدیرکل حمل و نقل جاده ای استان قزوین تصریح کرد: این آمار در سال گذشته توسط دستگاههای ترددشمار برخط منصوبه در حدود ۶۲ میلیون خودروی دارای تخلف عدم رعایت فاصله مجاز ثبت شده است که لازم است مورد توجه جدی همگان قرار گیرد.

وی گفت: طی سال گذشته در استان قزوین، بیش از ۱۲ میلیون تردد با سرعت غیرمجاز ثبت شده است که از هم وطنان درخواست داریم تا با رعایت قوانین در مسیر حفظ جان و مال خود و دیگران قدم بردارند و فراموش نشود که سهم قابل توجهی از حوادث با مسئولیت پذیری و ایجاد جو قانون مداری رانندگان قابل پیشگیری است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.