حمید بنایی عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: دولت در زمینه مسکن استراتژی واحد و جامعی ندارد.

قیمت مسکن در ماه‌های آینده به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست

حمید بنایی عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی، در گفتگو با قدس آنلاین اظهارداشت:  دولت در تولید مسکن، از برنامه ششم توسعه عقب افتاده است.

وی با بیان اینکه کشور به طور میانگین سالانه نیاز به ۸۰۰ هزار واحد مسکن جدید دارد،  تصریح کرد: از طرفی وقوع سیلاب و خسارت های ایجاد شده در کشور  ممکن است برنامه ها و سیاست های وزارت راه و شهرسازی را تحت تأثیر قرار دهد و بر رونق تولید مسکن توسط دولت تاثیر گذار خواهد بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: از طرفی پروژه مسکن مهر نیز در بسیاری از شهرستان ها همچنان بلاتکلیف است و حتی نیمه کاره رها شدن برخی واحد های آنها و مشکلات بین پیمانکاران و مردم باعث سردرگمی  بسیاری از مالکان شده است.

بنایی ادامه داد: به دلیل افزایش نجومی قیمت ها، اکنون خرید مسکن برای جوانان تبدیل به یک رویا شده است و قیمت ها به گونه ای افزایش پیدا کرده است که تسهیلات مسکن نیز  پاسخگو نیست.

نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی  بیان داشت: بنیادمسکن نیز قرار بود هر ساله ۲۰۰ هزار مسکن روستایی را در حوزه بهسازی، نوسازی و ترمیم مسکن در کشور مورد هدف خود قرار دهد که سال ۹۶ فقط برای  ۸۰ هزار واحد تسهیلات پرداخت کرد و قول مساعد داده بودند  که سال ۹۷ این عقب افتادگی را جبران کنند و به عبارتی ۳۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی را تحت پوشش تسهیلات خود قرار دهند که طبق گزارش آمارهای انجام شده این امر محقق نشده است.

بنایی با بیان اینکه دولت در زمینه مسکن استراتژی واحد و جامعی ندارد، اظهار داشت: از طرفی افزایش اجاره بها مسکن به گونه ای بوده است که در حدود نیمی از حقوق افراد را که اغلب طبقه ضعیف و آسیب پذیر جامعه هستند را  می‌بلعد.

وی تصریح کرد: به هر حال قیمت مسکن در ماه های آینده به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست و از طرفی هرگونه اتفاقی در حوزه ارز ممکن است بازار این حوزه را تحت تاثیر خودش قرار دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.