مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان قوچان گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد اماکن ورزشی قوچان فرسوده است.

بیش از ۶۰ درصد اماکن ورزشی قوچان فرسوده است

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل حاجی‌آبادی اظهار داشت: شهرستان قوچان در حال حاضر حدود ۵ هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده دارد.

مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان قوچان به بیان اینکه در حال حاضر ۳۳ هیئت ورزشی در این شهرستان فعالیت دارند افزود: هر چند تاکنون در حق ورزش شهرستان شهرستان کوتاهی‌های زیادی شده و در حوزه ورزش و جوانان نیز دچار آسیب‌هایی جدی هستیم اما سعی داریم  با مدیریت جدید و توجه بیشتر به استعدادها و ظرفیت‌های ورزشی فراوان،  جایگاه  ورزشی شهرستان قوچان را ارتقاء داده و در حوزه قهرمانی و استعدادیابی حرکت کنیم.   خانه جوان شهرستان قوچان با پیشرفت ۵۰ درصدی و اعتبار یک میلیارد تومان در حال  احداث است که امیدواریم تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به سایر اقدامات انجام گرفته در این زمینه خاطرنشان کرد: احداث و راه‌اندازی خانه کشتی شهرستان قوچان با همکاری اداره راه و شهرسازی و اعتبار یک میلیارد تومانی در دست اقدام است؛ همچنین به زودی شاهد راه‌اندازی خانه کاراته در این شهرستان خواهیم بود که تاثیر بسزایی در ساماندهی بیشتر ورزشکاران خواهد داشت.

حاجی‌آبادی  افزود: بهسازی ۳ سالن ورزشی شهرستان با اعتبار ۴۵ میلیون تومان و خرید چمن مصنوعی برای زمین ورزشی روستای علی‌آباد قوچان، برگزاری بیش از ۱۳۰ برنامه  در هفته جوان و تقدیر از جوانان  برگزیده شهرستان در قالب  جشن نشاط و امید در روز نیمه شعبان از دیگر اقدامات در دست انجام  است.

مدیر اداره ورزش و جوانان قوچان با اشاره به  رفع پلمپ از استخر مهر این شهرستان گفت: در پی فوت یکی از جوانان قوچانی  در این استخر، طبق دستور مقامات مسئول این مکان پلمب شده بود که پس از بررسی‌های لازم رفع پلمب شد اما طبق بازدیدهای انجام گرفته، این مکان  نیاز به تعمیرات و تجهیزات بهتر و بیشتری دارد و نیازمند ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

حاجی آبادی در ادامه با بیان اینکه کسانی که در حوزه ورزش و جوانان  سرمایه گذاری می‌کنند خیرین سلامت جامعه هستند اظهار داشت: بیش از نیمی از باشگاه‌های ورزشی شهرستان قوچان فاقد مجوز هستند که این امر می‌تواند سبب آسیب جدی به ورزشکاران  شود؛ در همین راستا جلساتی با مدیران این اماکن  ورزشی برگزار شده و اقدامات و تذکرات  لازم داده شده؛  قطعا همکاری و توجه بیشتر مسئولان اجرایی شهرستان  با این افراد  لازم  بوده و می‌تواند در حل  سریع و بهتر مشکلات این حوزه تاثیرگذار باشد.

حاجی آبادی در مورد برگزاری مسابقات کشتی باچوخه رهورد نیز گفت: شهرستان قوچان مهد کشتی با چوخه است و این ورزش مفرح سنتی طرفداران زیادی دارد؛  در همین راستا همچون سنوات گذشته مسابقات کشتی با چوخه رهورد در اردیبهشت ماه سال جاری با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومانی برگزار خواهد شد.

مدیر اداره ورزش و جوانان قوچان در پایان با  بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد اماکن ورزشی قوچان فرسوده است  تاکید کرد: متاسفانه متوسط سرانه ورزشی شهرستان قوچان از متوسط  استانی کمتر است و در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد  اماکن ورزشی قوچان فرسوده است؛ همچنین اعتبار هیات ورزشی قوچان در سال حدود ۳۰۰ میلیون تومان است که نیاز واقعی آنان بیش از ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون  تومان است؛ علاوه بر این تاکنون به رغم  افتتاح چند ساله استادیوم ورزشی این شهرستان، هنوز هیچ اعتباری برای این مجموعه ورزشی در نظر گرفته نشده که این موارد نیازمند توجه بیشتر مسئولین و پیگیری جدی آنها است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.