خراسان شمالی- مجید پورعیسی گفت: استان خراسان شمالی و کشور مونته نگرو می توانند در بخش های مختلفی با یکدیگر تفاهم نامه داشته باشند که موضوعات مورد تاکید استان در آینده ای نزدیک برای هیئت علمی چهار نفره این کشور جمع بندی و اعلام خواهد شد.

معرفی ظرفیت‌های خراسان شمالی به هیئت علمی مونته نگرو

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، با حضور مجید پورعیسی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی ظرفیت های خراسان شمالی در بخش های مختلف مانند کشاورزی و منابع طبیعی به هیئت علمی چهار نفره کشور مونته نگرو معرفی شد.

وی در این نشست اظهار داشت: کشورهای ایران و مونته نگرو وجه اشتراک فراوانی دارند که باید از آن به درستی به ویژه در حوزه های اقتصادی و علمی بهره مند شد.

پورعیسی افزود: استان خراسان شمالی و کشور مونته نگرو می توانند در بخش های مختلفی با یکدیگر تفاهم نامه داشته باشند که موضوعات مورد تاکید استان در آینده ای نزدیک برای هیئت علمی چهار نفره این کشور جمع بندی و اعلام خواهد شد.

وی اشاره داشت: تبادل استاد و دانشجو، انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک در حوزه های مطالعاتی، پیش بینی فرصت های مطالعاتی، همکاری علمی با محوریت کشاورزی و حوزه معماری و شهرسازی، همکاری برای انجام پروژه ها و پژوهش هایی مانند مزرعه نمونه، اجرا و پیاده سازی مدل مورد نظر هیئت چهار نفره برای جلوگیری از فرسایش خاک می تواند محورهای تفاهم نامه بین استان خراسان شمالی و کشور مونته نگرو باشد.

پورعیسی همچنین به تمایل اداره کل منابع طبیعی استان برای تهیه گزارش مشترک بین استان خراسان شمالی و کشور مونته نگرو در مورد پارک های ملی استان و این کشور اشاره داشت و ابراز امیدواری کرد: همکاری متقابل در قالب اسنادی که امضا می شود جنبه عملیاتی داشته باشد.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.