همزمان با فرا رسیدن نیمه شعبان و سالروز میلاد امام عصر حضرت مهدی موعود (عج) مشهد سرزمین خورشید هشتم مملو از نور و شادی شد و منتظران ظهور جشن بزرگی را در کنار مضجع شریف ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) برپا کردند.

دیار خورشید هشتم یکپارچه نور و سرور شد

به گزارش قدس آنلاین، شب میلاد امام عصر (عج) مشهد مقدس یکپارچه شور و شادی بود، از هر خیابان صدای نورافشانی، نوای خوش و شادی مردم به گوش می رسید، منتظران ظهور در هر گوشه و کنار ایستگاهی برپا کرده بودند و بین مردم شربت و شیرینی توزیع می کردند.

در شب نیمه شعبان شهر پر از نور بود، سیاهی آسمان دیگر چیرگی نداشت و نورافشانی های منتظران ظهور در گوشه و کنار شهر آسمان را چون روز روشن کرده بود.

عطر عید غصه را از شهر برچیده بود، منتظران ظهور منجی عالم بشریت از هر کجا خود را به آستان ثامن الحجج (ع) رسانیده بودند تا این عید را در کنار مضجع شریفش جشن بگیرند.

آستان ملائک پاسبان رضوی در عید نیمه شعبان پر از عطر گل و گلاب بود، صحن و سرای حرم به بهترین و خوشبوترین گلها آراسته شده بود و عطر معنویت مشام جانها را نوازش می داد.

به واسطه عید بزرگ شعبان، جشن بزرگی در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مولودی خوانی پرداخته و شاعران و گروه های همخوان سرودهایی را در وصف امام عصر (ع) خواندند.

سخنران این مراسم نیز با تبریک فرا رسیدن عید نیمه شعبان گفت: دعا برای فرج امام زمان(عج) یکی از بهترین اعمال در شب و روز نیمه شعبان است.

حجت‌الاسلام محمد صادق کفیل افزود: امام زمان(عج) در نیمه‌های شب نیمه شعبان دیده به جهان گشودند و در هنگام تولد شهادتین را بر زبان جاری و برای تحقق امر فرج دعا کردند.

وی اضافه کرد: امام زمان (عج) ظهور را نه برای خود بلکه برای نجات شیعیان از سختی‌ ها و گرفتاری‌ ها می‌ خواهند.

این کارشناس مذهبی گفت: زمانی که حضرت حجت(عج) از پرده غیبت بیرون بیایند جهان پر از عدل و داد خواهد شد.

حجت الاسلام کفیل با اشاره به ضرورت رابطه فرد با امام زمان (عج) افزود: گاهی ما در مسیر ارتباط با امام زمان(عج) گام برمی‌داریم ولی این ارتباط برقرار نمی‌شود، به خاطر این که ما بیشتر به فکر برآورده شدن حوائج و خواسته‌ های خود هستیم و از امام خود او را نمی ‌خواهیم بلکه از او می‌خواهیم که حوائج ما را برآورده کند.

وی مهمترین مانع پیوند شخص با امام را توجه به خود دانست و ادامه داد: ما قبل از این که توجه داشته باشیم که امام از ما چه می‌ خواهد به این نکته توجه داریم که ایشان حوائج و خواسته ‌های ما را برآورده کند در غیر این صورت پیوند با امام را بی‌ حاصل و بدون نتیجه می‌ دانیم.

وی با بیان اینکه امام زمان (عج) در دوران غیبت نیاز بیشتری به یار دارند افزود: ما باید با اعمال خود سعی کنیم که مقدمات ظهور آن حضرت را فراهم کنیم. دلیل دوری ما از امام زمان (عج) اعمال خود ما و مشغول شدن به امور دنیوی است که این مانع را باید برطرف کنیم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.