نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: ظهور امام زمان(عج) یک حادثه نیست بلکه ظهور ایشان یک فرآیند است و این گونه نیست که تصور کنیم باید حادثه‌ای در عالم رخ دهد.

آیت‌الله علم‌الهدی: ظهور امام زمان(عج) یک حادثه نیست/ "امام زمان‌خواهی" باید تبدیل به خواسته جهانی شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، صبح امروز در اجتماع منتظران ظهور در میدان شهدای مشهد اظهار داشت: این اجتماع به منظور استغاثه به درگاه خداوند متعال برای ظهور صورت می‌گیرد؛ اگر ما اهلیت برای استجاب دعا به منظور فرج را نداریم پیشاپیش دعای ما خواسته امام هشتم(ع) قرار می‌گیرد و استغاثه ما همراه استغاثه حضرت در درگاه ذات حق، مورد اجابت واقع شود.

وی افزود: ظهور امام زمان(عج) یک حادثه نیست بلکه ظهور ایشان یک فرآیند است و این گونه نیست که تصور کنیم باید حادثه‌ای در عالم رخ دهد و سپس از درگاه خدا بخواهیم این حادثه هر چه زودتر واقع شود. ظهور حضرت بقیه‌الله(عج) یک فرآیند است که از خواسته‌ها شروع می‌شود و آن هم خواسته یک جمع است که مبدل به یک خواسته همگانی جهانی می‌شود و اگر این اتفاق رخ دهد وجود مقدس حضرت ظهور می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: این خواسته باید عرصه تمام کشور قبه الاسلام ما را فرا بگیرد و این خواسته جهانی شود؛ طلوع این خواسته از یک جمع ملی و توسعه جهانی آن، فرآیند ظهور و فرج مولایمان است. اینکه گفته‌اند برای فرج دعا کنید این است که مقدمه دعا، خواسته است و فرج ایشان بستگی به مشیت ذات مقدس پروردگار دارد و زمان تحقق آن مشخص است اما علت تحقق مشیت پروردگار عاملی است که باید به وسیله ما محقق شود و آن توسعه امام زمان‌خواهی جهان است و روز میلاد امام زمان(عج)، جشن و پایکوبی یک ابزاری برای اعلام خواسته است.

علم‌الهدی تصریح کرد: به انحاء مختلف این مردم خواسته خود را امروز به درگاه خداوند متعال عرضه می‌کنند و آنچه در نهایت محقق کننده این خواسته‌ها است اشک‌های گرمی است که از چشمان این مرد و زن جاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما بایستی دقت کنیم این خواسته توسعه پیدا کند تاکید کرد: اینکه من و شما بخواهیم کفایت نمی‌کند؛ اینکه مردم مملکت و منطقه و مستضعفان جهان از خدا طلب کنند و ظهور بخواهند کافی نیست، امام زمان‌خواهی باید در یک شکل جهانی در عالم اجرا شود و دنیا بخواهد امام زمان(عج) بیاید و ما باید سر و جان بدهیم و با مستکبران و جنایتکاران مبارزه کرده و این خواسته را جهانی کنیم.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: دنیای گرفتار و مستضعف و پریشان در جنگ حوادث را بفهمانیم و درک کنند که دوای درد آنها یک حاکمیت سراسری آسمانی و جهانی است و اگر این خواسته توسعه یابد امام زمان(عج) ظهور می‌کنند و آنچه در تحریک این خواسته موثر است، باز هم عنایت خود امام زمان(عج) است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.