محمد اسلامی با بیان این‌که کار بازسازی در استان خوزستان با فروکش کردن آب آغاز می شود، گفت:‌ ایمن سازی نقاط مد نظر در بسیاری از مناطق جواب داد و توانستیم جان مردم را از سیلاب نجات دهیم.

 آغاز بازسازی راه‌های خوزستان بعد از فروکش کردن آب

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، محمد اسلامی  وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به اینکه کار بازسازی در استان‌های سیل‌زده به جز استان خوزستان آغاز، اظهار کرد: با توجه به فروکش کردن آب در استان‌های سیل‌زده کار بازسازی آغاز شد، اما دراستان خوزستان شرایط این طور نیست چرا که به خاطر بالا بودن سطح آب هنوز نتوانسته‌ایم به فاز بازسازی راه‌ها ورود کنیم.

وی تصریح کرد: اولویت اول دولت بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران کشور، حفظ جان مردم و ایمن سازی مناطق مسکونی بود. در مناطقی نیز که امکان ایمن سازی آن ها وجود نداشت، تصمیم گرفته شد تا برای حفط جان مردم نسبت به تخلیه منازل اقدام شود. در همین زمینه ایمن سازی نقاط مد نظر در بسیاری از مناطق جواب داد و توانستیم جان مردم را از سیلاب نجات دهیم.

وی با بیان این‌که در بارش های اخیر از خشکسالی رها شدیم و سرزمین های ما سیراب شد، افزود:‌ نکته مهمی که در دستور کار است هدایت آب به سمت تالاب‌ها و حرکت آن به سمت رودخانه های بزرگ و خلیج فارس است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که ایمن‌سازی راه ها یکی از اولویت‌ها است، گفت: بازگشایی راه های مسدود شده نیز یکی دیگر از اقدامات مهم ما به شمار می رود که باید با سرعت بیش‌تری در مناطق سیل‌زده انجام شود.

اسلامی اظهار کرد: برآورد خسارت های جاده ها، مزارع و منازل مردم یکی دیگر از برنامه‌های مهم در شرایط کنونی است. کار بازسازی منازل توسط بنیاد مسکن سریع‌تر به اجرا گذاشته می شود و در بخش راه ها نیز باید اقدامات لازم صورت گیرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.