نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی در اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی خراسان رضوی شنبه شب همزمان با سالروز میلاد امام عصر (عج) با حضور مسئولان کشوری و استانی در مشهد افتتاح شد.

نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین ؛ استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: گشایش نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مردمی کردن اقتصاد انجام شده است.

علیرضا رزم حسینی افزود: از پنج سال قبل الگویی با عنوان 'مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی' برپایه سیاست های اقتصاد مقاومتی و با تمرکز بر جلب مشارکت بخش خصوصی و نمایندگان مجلس با مدیران دولتی برای توسعه مناطق محروم در روستای قلعه گنج استان کرمان اجرا شد.
وی اظهار داشت: این طرح مورد تایید مدیران ارشد دولت تدبیر و امید قرار گرفت و اجرای آن از سوی دولت برای همه استانها ابلاغ شد.
وی گفت: اجرای این طرح در خراسان رضوی نیز از سه ماه قبل آغاز شده و برپایه آن این استان به 12 منطقه اقتصادی تقسیم و 53 شرکت توانمند بخش خصوصی به عنوان معین اقتصادی این مناطق تفاهم نامه امضا کردند.
استاندار خراسان رضوی افزود: به منظور مدیریت یکپارچه و ثابت طرح مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی، نهادی با عنوان نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی همزمان با شب میلاد امام زمان (عج) در مشهد افتتاح شد تا بنای آغاز یک حرکت مردمی در حوزه اقتصادی باشد.
رزم حسینی افزود: بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی دولتی نبوده بلکه مردمی است و نهاد مردمی اقتصاد مردمی خراسان رضوی با حمایت همه مسئولان سه قوه، بخش خصوصی و بخش حاکمیتی کار خود را آغاز می کند و امید است کارنامه خوبی از خود به جا بگذارد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است که فعالیت آن می تواند با حضور بخش خصوصی در استان موثر باشد و تحرک اقتصادی در استان ایجاد کند.
محمد رضا پورابراهیمی افزود: فعالان اقتصادی خراسان رضوی از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار هستند و استان هم منابع مالی قابل توجهی در اختیار دارد، هماهنگی و همدلی خوبی نیز که مدیران دولتی در این استان با یکدیگر دارند فضای بسیار مناسبی را برای توسعه ایجاد کرده است.
وی اظهار داشت: ما به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کردیم که از ظرفیت مجلس، قانونگذاری و نظارت در حوزه های تخصصی بویژه ماموریت های کمیسیون اقتصادی از اینگونه اقدامات حمایت کنیم.
فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: ایجاد فضای امن اقتصادی از جمله اقدامات جهادی سپاه پاسداران است.
سردار یعقوبعلی نظری افزود: سپاه در کنار بخش خصوصی و دستگاه های حاکمیتی است و به اتصال مردم با طرح مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی در خراسان رضوی کمک می کند.
وی اظهار داشت: در ایجاد الگوهای عملی باید از ظرفیت های مردمی بهره برد و سپاه استفاده از این ظرفیت را چه در حوزه عملی و چه در حوزه تئوری در قالب انعقاد قراردادهایی آغاز کرده است.
وی گفت: سپاه امام رضا (ع) معین اقتصادی صالح آباد و 11 دهستان دیگر در خراسان رضوی است و درصدد هستیم تبدیل صالح آباد به شهرستان را به دولت پیشنهاد دهیم.
فرمانده سپاه امام رضا (ع) افزود: در حوزه فعالیت سپاه به عنوان معین اقتصادی، اولویت با روستا و بهره گیری از ظرفیت های مردمی است زیرا معتقدیم در صورت بهبود وضعیت معیشتی مردم، فعالیت های اقتصادی نیز رونق می گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز در این مراسم گفت: تاسیس نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی اقدام شعاری نیست و خرسندیم از اینکه استاندار خراسان رضوی به دنبال ایجاد الگوی توسعه اقتصادی در کشور با تمرکز بر سیاست های اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از ظرفیتهای مردمی است.
غلامحسین شافعی افزود: به عنوان یک فعال اقتصادی از محیط امنی که توسط نیروهای مسلح در کشور بوجود آمده است، قدردانی می کنم.
وی اظهار داشت: به نظر می رسد همه ارکان دولتی و حکومتی و بخش خصوصی دست به دست هم داده اند تا برای تحقق توصیه رهبر معظم انقلاب وارد عمل شوند و اقتصاد مقاومتی و رونق تولید را محقق سازند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی اظهار داشت: فعالان بخش خصوصی خراسان رضوی همیشه همراه همه بخشهای حاکمیتی خواهند بود تا الگویی بی بدیل در عرصه توسعه اقتصادی ایجاد و در اختیار سایر استانها قرار دهند.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: سخنان استاندار خراسان رضوی در نخستین جلسه در استان برای همه امیدبخش بود و انتظار همه فعالان اقتصادی و مدیران استان برای ایجاد فضای همدلی و همراهی را برآورده کرد.
حجت الاسلام علی مظفری افزود: خرسندیم از اینکه با حضور در مراسم افتتاح نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی از اقدامی حمایت می کنیم که اقتصاد را دوباره به مردم بازمی گرداند.
وی اظهار داشت: در ابتدای انقلاب اسلامی بنا نبود دولت چندان وارد بخش اقتصادی شود اما به دلیل برخی مشکلات، مدیریت اقتصاد دولتی شد تا بتواند از سوء استفاده ها جلوگیری کند.
وی گفت: دستگاه قضا در هر جا و از هر حرکت مشروع اقتصادی حمایت می کند و در جهت رفع موانع تولید و رونق آن از تمام ظرفیت خود برای اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی بهره می گیرد.
حجت الاسلام مظفری افزود: دستگاه قضا از تعطیل شدن بسیاری از واحدهای تولیدی در خراسان رضوی جلوگیری کرده است و زمانی که استاندار خراسان رضوی برنامه عملیاتی برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ارائه داد، دستگاه قضا با فعالان اقتصادی و مدیران دولتی در این عرصه همراه شد.
وی اظهار داشت: در صورتی که در قالب نظارت بیشتر و بهتر مانع از سوء استفاده و باعث رفع موانع تولید شویم نتایج مطلوبی در حوزه اقتصادی را شاهد خواهیم بود.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: مهمترین مساله در شرایط فعلی، عبور از اقتصاد وابسته و رسیدن به اقتصاد مبتنی بر فعالیتهای مردمی است و باید به این مهم باور داشته باشیم.
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: در صورتی که این باور شکل گیرد و فرهنگ سازی لازم انجام شود و همچنین موانع پیش روی فعالان اقتصادی برطرف گردد، گام بلندی در مسیر باورمندی بخش خصوصی برداشته خواهد شد.
وی اظهار داشت: سالهاست که اعتماد بخش خصوصی ضعیف شده لذا باید مدیران دولتی در عمل نشان دهند که نظام درصدد ایجاد بسترهای لازم برای جلب مشارکت بخش خصوصی و رونق فعالیت اقتصادی با محوریت بخش خصوصی است.
در این نشست 'علی اکبر لبافی' به عنوان دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی معرفی شد.
ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.