رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: طرح سوال از شوراهای دانش آموزی مدارس این شهر به منظور دریافت پیشنهادات و راهکارهای دانش‌آموزان برای تحقق مدرسه، محله و شهری بانشاط در کلانشهر مشهد آغاز شد.

طرح سوال از شوراهای دانش آموزی مدارس مشهد آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین ؛ محمد رضا حیدری روز یکشنبه افزود: این طرح همزمان با فرارسیدن هفته شوراها و به منظور آشناسازی دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان به عنوان آینده ‌سازان میهن با وظایف، اختیارات و کار ویژه شورای شهر و با هدف احیاء و ترویج روحیه مطالبه‌گری شهروندان از مدیریت شهری به اجرا در می آید.

وی ادامه داد: در واقع شورای شهر مشهد به منظور دعوت از دانش‌آموزان به مشارکت اجتماعی و به میدان آوردن این ظرفیت بزرگ در حوزه های مرتبط با مدیریت شهری طرح سوال از شورای دانش‌آموزی مدارس را به اجرا درآورده است.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: این پرسشها به تفکیک مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم طراحی شده است و به منظور آشنایی هرچه بیشتر دانش‌آموزان با وظایف تقنینی و نظارتی شوراهای شهر، بسته هایی نیز به پیوست پرسشها ارسال شده است.
حیدری افزود: در این طرح از دانش‌آموزان خواسته شده تا چهارم اردیبهشت ماه راهکارهایی در جهت تحقق و دستیابی به مدرسه، محله و شهری با نشاط و سرزنده ارائه دهند و در نهایت پس از اتمام زمان برگزاری طرح، به پیشنهادات برگزیده، جوایزی اهدا می‌شود.
وی اضافه کرد: سوال مطرح شده برای مقطع ابتدایی این پرسش است که 'به نظر شما محله، مدرسه و شهر با نشاط چه ویژگیهایی دارد و پیشنهاد شما برای رسیدن به این مدرسه، محله و شهر چیست؟ '
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: سوال مطرح شده برای مقاطع متوسطه اول و دوم نیز یک نظرسنجی از دانش آموزان است با این پرسش که ' اگر عضو شورای شهر بودید دوست داشتید چه کارهایی انجام دهید تا شهر بهتر و بانشاط تری داشته باشید؟'
نهم اردیبهشت ماه به عنوان روز ملی شوراها در تقویم رسمی کشور نامگذاری شده است.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.