رویترز در گزارشی نوشت آمریکا برای دولت‌های خارجی، شرکت‌ها و سازمان‌های مردم‌نهادی که با سپاه تعامل دارند، معافیت تحریمی در نظر گرفته است.

رویترز: آمریکا برای تعامل با سپاه معافیت از تحریم در نظر گرفته است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی به نقل از سه مقام کنونی و سه مقام سابق آمریکایی نوشت واشنگتن برای دولت‌های خارجی، نهادها و سازمان‌های مردم نهادی که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعامل دارند، معافیت تحریمی در نظر گرفته است تا آن‌ها هدف تحریم‌های واشنگتن قرار نگیرند.

بر اساس گزارش رویترز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، این معافیت‌ها را صادر کرده و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در گفتگو با این خبرگزاری به تشریح این معافیت‌ها پرداخته است. 

به موجب این معافیت‌ها، مقاماتی که برای مثال از کشوری مانند عراق ممکن است دارای تعاملاتی با سپاه باشند، از دریافت روادید آمریکا محروم نمی‌شوند.

 این معافیت‌ها همچنین به تجار و شرکت‌هایی که در ایران فعالیت دارند این امکان را می‌دهند که بدون نگرانی از اینکه به صورت خودکار به‌دلیل تعامل [غیرمستقیم] با سپاه مورد تحریم قرار بگیرند به فعالیت تجاری خود در این کشور ادامه دهند.

نهادهای بشردوستانه‌ای که در شمال سوریه، عراق و یمن فعالیت دارند نیز می‌توانند بدون ترس از تحریم‌های آمریکا، به تعاملات با سپاه ادامه دهند.

هجدهم فروردین ماه ۱۳۹۸، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در اقدام خصمانه دیگری علیه کشورمان، بیانیه‌ای منتشر کرد و به موجب آن، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در زمره سازمان‌های تروریستی خارجی قرار داد. اقدامی که به عقیده بسیاری از کارشناسان سیاسی، برای خوشامد رژیم صهیونیستی و کمک به پیروزی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم، در انتخابات اخیرِ سرزمین‌های اشغالی صورت گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.