رییس اداره فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش آموزش وپرورش شهر تهران با اشاره به شرایط ثبت‌نام هنرستان‌های نمونه‌دولتی گفت:گرایش به هنرستان‌های به خاطر مسئله "شغل" رو به افزایش است چرا که در شاخه نظری، فرد پس از لیسانس و فوق‌لیسانس باز هم شغلی ندارد.

 افزایش اقبال دانش‌آموزان به هنرستان‌ها به خاطر تامین "شغل"

به گزارش گروه احسان‌الله جمالی رییس اداره فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش آموزش وپرورش شهر تهران اظهار کرد: ۱۵ هنرستان نمونه دولتی دخترانه و پسرانه در ۱۹ منطقه شهر تهران فعالیت می‌کنند که تابع قوانین مدارس نمونه‌دولتی هستند و از طریق آزمون ورودی اقدام به جذب دانش‌آموز می‌کنند.

وی افزود: داوطلبان علاقه‌مند برای ورود به هنرستان‌های نمونه دولتی باید برای ثبت‌نام در آزمون ورودی به سامانه azmoon.medu.ir مراجعه کنند.

رییس اداره فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش وپرورش شهر تهران گفت: دانش‌آموزان برای انتخاب هنرستان‌ها هیچ محدودیت منطقه‌ای ندارند به‌عنوان مثال برای رشته انیمیشن در منطقه یک دانش‌آموزانی از منطقه ۳ و ۶ حضور دارند البته به شرط اینکه حدنصاب لازم را بیاورند.

جمالی عنوان‌کرد: برای ثبت‌نام در هنرستان‌های نمونه‌دولتی، شرط معدل وجود دارد و دانش‌آموزان باید حداقل معدل ۱۷ را داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت هنرستان‌ها در شهر تهران تکمیل است و بر روی کیفیت‌بخشی متمرکز شده‌ایم، افزود: به عنوان مثال اگر  دانش‌آموزی می‌خواهد رشته برق را انتخاب کند اگر از نظر وضعیت علمی بالاتر باشد زودتر جذب می‌شود.

"طراحی دوخت" رشته پرطرفدار برای دخترها

رییس اداره فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش وپرورش شهر تهران عنوان ‌کرد: برخی رشته‌ها اقبال بیشتری دارند به عنوان مثال برای دختران رشته طراحی دوخت و خیاطی سریع تکمیل می‌شود و علت اصلی بحث کارآفرینی و اشتغالزایی است و این دانش‌آموزان بالافاصله درآمدزایی دارند.

تجهیزات هنرستان‌ها به روز نیست

وی با اشاره به اینکه با توجه به مسائل اقتصادی کشور در بحث تجهیزات هنرستان‌ها به روز نیستیم، گفت: بسیاری از تجهیزات قدیمی است و با کمک و مشارکت اولیا، هنرستان‌ها تجهیز می‌شوند باید توجه داشت که بخش زیادی از دروس هنرستان، عملی است و نیاز به تجهیزات دارد.

گرایش به هنرستان‌ها به خاطر شغل

جمالی عنوان‌کرد: هر سال اقبال به رشته‌های هنرستان به دلیل بحث اشتغال بیشتر می‌شود چرا که در شاخه نظری، فرد پس از لیسانس و فوق‌لیسانس باز هم شغلی ندارد و مجبور است مهارتی را در سازمان فنی‌و حرفه‌ای فرا بگیرد اما در شاخه کاردانش، دانش‌آموز هنرستانی پس از دیپلم دیگر نیازی به ادامه تحصیل ندارد و می‌تواند با مهارتی که فرا گرفته است درآمدزایی کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.