کمک به همنوع زمان ندارد، هر زمان هموطنت نگاهش منتظر بماند، همه مردم کشورمان، مرزهای جغرافیایی و مکان برایشان تفاوتی ندارد.

مهربانی؛ زبان مشترک جدا از مرزهای جغرافیایی

حالا همه می‌دانیم، مهربان بودن، زبان مشترک همه دل‌هاست. این بار هم در کنار کمک‌های بی‌شمار کشور و استان خراسان، آذربایجانی‌های مقیم مشهد الرضا، دست یاری را به دستان و نگاه منتظر مردمان سیل‌زده جنوب کشورمان گره زدند.

  ارسال ۶ کامیون اقلام ضروری به خوزستان

همزمان با نیمه شعبان بیش از ۶ کامیون اقلام ضروری به همراه کمک‌های نقدی و تیم پزشکی توسط آذربایجانی‌های مقیم مشهد برای سیل‌زدگان خوزستان ارسال شد.

مؤسس و تولیت فاطمیه آذربایجانی‌های مقیم مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما درخصوص این پویش انساندوستانه گفت: کمک به همنوع اولویت ماست و برای ما، شمال و جنوب و غرب و شرق کشور تفاوتی ندارد.

مقصود ایران منش افزود: مرحله نخست کمک به سیل‌زدگان شمال کشور و در ادامه آن کمک به سیل‌زدگان جنوب را داریم.

وی خاطرنشان ساخت: از سال ۷۰ که مجاور امام مهربانی‌ها شدم، بعد از تأسیس این فاطمیه به همراه پنج نفر عضو هیئت مدیره شدیم و برای کمک به هموطن‌هایمان در حوادث و بلایای طبیعی همیشه حضور داریم.

  کمک به گلستان و ایلام

وی درباره سیل اخیر در نوروز سال جاری نیز توضیح داد: ابتدا به جمع‌آوری کمک برای هموطنان سیل‌زده استان گلستان در ۶ فروردین به میزان یک کامیون اقلام مورد نیاز اقدام کردیم.

پس از آن براساس نیازسنجی که انجام شد برای کمک به سیل‌زدگان اقلام بیل، کلنگ و لجن کش ارسال کردیم.

ایران منش در راستای کمک به سیل‌زدگان کشورمان خاطرنشان ساخت: در حال حاضر همزمان با نیمه شعبان بیش از ۶ کامیون اقلام مورد نیاز هموطنان سیل‌زده جنوب کشورمان در خوزستان اعزام شد که شامل برنج، آب معدنی، رب، روغن، ماکارونی، چای، حبوبات، پتو، محصولات بهداشتی وشوینده، لباس، کفش، لوازم خانگی، لگن ویژه لوازم دارویی و...است که این کمک‌ها به صورت کاروانی اعزام می‌شود و ما در اهواز مستقر می‌شویم.

  توزیع ۶۰۰۰ پرس غذای گرم

این بازاری پخش موادغذایی در مشهد، از دیگر برنامه‌های فاطمیه آذربایجانی‌های مقیم مشهد را پخت و توزیع بیش از ۶۰۰۰ پرس غذا اعلام کرد و اظهار داشت: توزیع اقلام مورد نیاز اعزامی به مردم و توزیع غذای گرم در چادرهای سیل‌زدگان ساکن شده در خوزستان با کمک دوستانی که در اهواز داریم، انجام می‌شود.

  نیم میلیارد کمک و اقلام دارویی و تیم پزشکی

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درخصوص رقم کمک‌های ارسالی به سیل‌زدگان جنوب کشور اعلام کرد: بیش از۵۰۰ میلیون تومان ارزش ریالی اقلام ارسالی ما است و همچنین یک کامیون کمک‌های دارویی به مردم نیز ارسال شد که به همراه آن یک اکیپ پزشکی شامل دو پزشک خانم و یک دکتر مرد به مدت ۱۰ روز برای بحث درمان سیل‌زدگان حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: این تیم پزشکی با همکاری درمانگاه چهارده معصوم که متعلق به آذربایجانی‌های مقیم مشهد است هماهنگی لازم انجام و زمینه اعزام و درمان هموطنان سیل‌زده آغاز شد.

  کمک‌های نقدی در صورت تشخیص

مؤسس و تولیت فاطمیه آذربایجانی‌های مقیم مشهد با اشاره به کمک نقدی در منطقه سیل‌زده خوزستان نیز تصریح کرد: کمک‌های نقدی نیز به صورت اقلام مورد نیاز هموطنان خریداری شده است اما مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای سیل‌زدگانی که بنا به تشخیص هیئت اعزامی‌مان نیاز دارند مانند سالمندانی که کمک نقدی نیاز دارند، در نظر گرفته شده است.

  ساخت و ساز مناطق سیل‌زده

وی همچنین از کمک برای ساخت منازل سیل‌زدگان کشورمان خبرداد و گفت: بعد از ماه مبارک رمضان برای ساخت و تعمیر منازل سیل‌زدگان در هر منطقه‌ای از کشور که نیاز باشد راه را ادامه می‌دهیم و برایمان بحث جغرافیایی آن مطرح نیست.

مقصود ایران منش درباره این فاطمیه نیز توضیح داد: فاطمیه آذربایجانی‌های مقیم مشهد، علاوه بر برگزاری مراسم عزاداری، مداحی، مراسم احیا، محرم و برگزاری جلسات هفتگی نیز در طی ماه مبارک رمضان توزیع غذای افطاری در مناطق محروم بافت پیرامونی شهر مشهد را هرساله در دستور کار خود دارد.

وی تأکید کرد: این هیئت را در سال ۱۳۷۰ به اتفاق پنج نفر در مشهد تأسیس کردیم و بیش از ۱۲۰ نفر عضو ثابت هیئت هستند که این درحالی است که در مجمع‌های عمومی حضور بیش از ۵۰۰ نفر و در شب‌های احیا بیش از ۱۵۰۰ نفر حضور عمومی مردم را داریم.

  از تبریز تا دیار مهربانی‌ها

مقصود ایران منش که اهل آذرشهر تبریزاست، عشق وعلاقه به امام حسین(ع) و حضرت فاطمه(س) را از گذشته‌های دور در تبریز اعلام کرد و بیان داشت: در تبریزهم هیئتی بودم و به مشهد که آمدم به ذهنم رسید در این شهر برای همشهری‌هایم فضایی برای قرار گرفتن زیر پرچم اهل بیت(ع) فراهم کنم تا انجام وظیفه کنیم.

وی افزود: در کنار ما آذربایجانی‌های مقیم مشهد دوستان، بازاری‌ها و تجار مشهدی هم به ما پیوستند که ۳۰ درصد اعضای ما مشهدی هستند.

وی درباره تأمین هزینه‌های این هیئت مذهبی اذعان داشت: این هیئت هزینه‌هایش خودجوش و مردمی تأمین می‌شود و دارای دو وقفیات است و درآمد حاصل از آن وقف‌ها برای حسینیه استفاده می‌شود. از طرفی برای برگزاری جلسات در هر هفته یک بانی پیش قدم می‌شود و به جهت درآمدی به هیچ نهاد و سازمانی وابسته نیستیم.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.