تیم‌های پرسپولیس و الاهلی در چارچوب هفته چهارم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ ساعت ۲۰ امروز(دوشنبه) به مصاف هم می‌روند.

پرسپولیس ایران - الاهلی عربستان / شاگردان برانکو در اندیشه صعود به مرحله حذفی با تحقیر سعودی ها

به گزارش گروه ورزش قدس آنلاین، تیم فوتبال پرسپولیس ایران در چارچوب هفته چهارم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ باید به مصاف الاهلی عربستان برود. سرخپوشان ایران در هفته نخست مقابل پاختاکور به تساوی یک - یک رسیدند و مقابل یاران ژاوی و گابی هم یک بر صفر شکست خوردند و رو در روی الاهلی در بازی رفت به پیروزی ۲ بر صفر رسیدند تا در نخستین دیدار دور برگشت هم با این تیم تقابل کنند.

از سویی دیگر سبزپوشان جده در دیدار نخست با هدایت خورخه فوساتی به مصاف السد رفتند و به برد ۲ بر صفر دست پیدا کردند، اما در ادامه رو در روی پاختاکور و سرخپوشان ایران شکست خوردند تا با ۳ امتیاز در رده چهارم جدول حضور داشته باشند.

پرسپولیس با هدایت برانکو ایوانکوویچ در لیگ هجدهم عملکرد خوبی داشته و در رده نخست جدول رده بندی قرار دارد و در جام حذفی نیز به مرحله نیمه نهایی رسیده است. از سویی دیگر الاهلی با اختلاف زیاد نسبت به الهلال در رده پنجم جدول لیگ عربستان جای گرفته و ستاره‌های پرتعدادی دارد.

پرسپولیس ایران - الاهلی عربستان/ ضربه نهایی ارتش سرخ به پیکر نماینده سعودی

سرخپوشان برای تقابل با نماینده عربستان محمد انصاری و شایان مصلح را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند، اما ماریو بودیمیر، احمد نوراللهی و کامل کامیابی نیا نیز به تازگی از بند مصدومیت جدا شدند و همراه تیم به امارات رفته اند تا مقابل یاران عمرالسوما بازی کنند.

پرسپولیس برای دیدار با الاهلی استراحت ۵ روزه داشت و پس از دیدار با ذوب آهن استراحت کرد تا با قدرت به مصاف نماینده عربستان برود. سرخپوشان ایران در ۳ بازی گذشته مقابل پاختاکور ازبکستان، السد قطر و الاهلی عربستان ۴ امتیاز کسب کردند و همچنین در ۲ بازی گل دریافت کردند تا علیرضا بیرانوند تنها یک کلین شیت را به اسم خود در لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ ثبت کند.

شاگردان برانکو با خط دفاع مستحکمی (سید جلال حسینی، شجاع خلیل زاده، محمد نادری و مهدی شیری) که دارند و همراه با علیرضا بیرانوند درصدد ثبت دومین کلین شیت هستند.

تا پایان هفته سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹، محمدرشید مظاهری از ذوب آهن، علیرضا بیرانوند از پرسپولیس و سید حسین حسینی از استقلال موفق به ثبت کلین شیت شدند و حال هر ۳ دروازه بان تلاش می‌کنند تا بار دیگر این کار را انجام دهند.

این بازی مانند تقابل اخیر ۲ تیم در کشور ثالث و امارات برگزار می‌شود. در گذشته پرسپولیس با برانکو ۷ بازی در زمین بی طرف انجام داد که تنها در ۲ مسابقه پیروز شد و آن هم برابر همین تیم بوده است.

در دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی، قرمزها در امارات به مصاف الاهلی رفتند و خیلی زود با گل علیپور پیش افتادند، اما اخراج کمال کامیابی نیا، کار را برای شان بسیار سخت کرد. در ادامه نماینده عربستان یک گل زد تا پرسپولیس در آستانه حذف قرار بگیرد، اما سه تعویض طلایی برانکو یعنی مصلح، منشا و رسن بازی را برگرداندند و مصلح و رسن پنالتی گرفتند تا منشا و طارمی گل کنند و پرسپولیس را به نیمه نهایی بفرستند.

پرسپولیس در نیمه نهایی اولین شکست خود در زمین بی طرف را هم تجربه کرد. در روزی که ۵ بازیکن اصلی غیبت داشتند و روحیه تیم نیز در وضعیت مطلوبی نبود، اشتباهات سریالی بازیکنان باعث شدند تا الهلال ۴ گل به پرسپولیس بزند. سرخ‌ها همچنین سابقه ۴ تساوی در زمین بی طرف را دارند.

از سویی دیگر الاهلی ستاره‌های زیادی دارد که از بین آن‌ها می‌توان به یاسر المسیلیم، سعد الموالد، محمد الفتیل، تیسیر الجاسم، محمد اسیری، عبدالشافی، تافارس دیگانینی، پائولو دیاز، عمر السومه، آدریان سانتوس و ... اشاره کرد.

پرسپولیس ایران - الاهلی عربستان/ ضربه نهایی ارتش سرخ به پیکر نماینده سعودی

تافارس دیگانینی، پائولو دیاز، عمر السومه و آدریان سانتوس ۴ بازیکن خارجی الاهلی هستند که با صلاحدید سرمربی این تیم به لیگ قهرمانان راه یافتند و بازی‌های خوبی در هفته‌های اخیر برای این تیم انجام دادند. السومه سوریه‌ای در این فصل لیگ عربستان همراه با دیگانینی از کیپ ورد ۱۸ و ۱۶ گل به ثمر رسانده و زوج خطرناکی در خط حمله نماینده عربستانی محسوب می‌شوند. این تیم در لیگ عربستان در رده پنجم قرار دارد و به نظر می‌رسد شانسی برای قهرمانی در لیگ عربستان ندارد.

الاهلی تاکنون ۳ مرتبه قهرمان لیگ عربستان شده و ۹ بار نیز به مقام نایب قهرمانی رسیده است. آن‌ها ۱۳ مرتبه جام پادشاهی عربستان، ۶ بار جام ولیعهد، ۳ مرتبه جام شاهزاده فیصل بن فهد و یک بار نیز سوپرکاپ عربستان را فتح کرده اند. آن‌ها همچنین در حوزه بین المللی نیز ۳ بار قهرمان جام شورای همکاری خلیج فارس و یک مرتبه نیز قهرمان باشگاه‌های عربی شدند. این تیم همچنین ۲ بار نیز به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده است که هر ۲ بار مغلوب شده و موفق به قهرمانی در آسیا نشد.

سرمربی این تیم خورخه فوساتی بود که با توجه به شکست مقابل پرسپولیس و الهلال جای خود را به یوسف عنبر دهد تا او مربی موقت باشد تا سران الاهلی سرمربی جدید را انتخاب کنند.

پرسپولیس ایران - الاهلی عربستان / شاگردان برانکو در اندیشه صعود به مرحله حذفی با تحقیر سعودی ها

همچنین طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) قضاوت این مسابقه برعهده ما نینگ چینی است. او دیدار رفت پرسپولیس در فینال آسیا مقابل کاشیما آنتلرز و تقابل با لخویا در لیگ قهرمانان را قضاوت کرد و ۳۹ ساله است. سایت AFC با انتشار گزارشی درباره این بازی نوشت:

در گروه D رقابت‌ها الاهلی بعد از شکست هفته قبل برابر پرسپولیس در دیدار حساس باید بار دیگر برابر این تیم قرار بگیرد. در این گروه پاختاکور بدون شکست در صدر جدول گروه قرار دارد و باید در دیگر دیدار این گروه برابر السد قرار گیرد.

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل الاهلی عربستان

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی (کاپیتان)، شجاع خلیل زاده، محمد نادری، مهدی شیری، کمال کامیابی نیا، احمد نورالهی، بشار رسن، مهدی ترابی، سیامک نعمتی و علی علیپور.

تیم‌های پرسپولیس ایران و الاهلی عربستان روز دوشنبه ساعت ۲۰:۰۰ در چارچوب رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با یکدیگر مصاف خواهند کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.