طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس برای بررسی نظر نمایندگان به کمیسیون شوراها وامور داخلی ارجاع شد.

طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس دوباره به کمیسیون شوراها ارجاع شد

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه دوم اردیبهشت) پارلمان طی تذکری با استناد به بند ۶ ماده ۱۴۹ در رابطه با نسخه اصلاح شده طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس اظهار داشت: به رغم تصمیمات اتخاذ شده در رابطه با ضرورت اظهارنظر نمایندگان و ارائه پیشنهادات در رابطه با نسخه اصلاح شده این طرح، وقتی که برای بررسی پیشنهاد نمایندگان تعیین شده، بعدازظهر امروز است و این در حالی است که بررسی نسخه اصلاح شده این طرح امروز صبح در دستور کار صحن قرار گرفته است.

وی افزود: این اتفاق در حالی افتاده است که هنوز گزارش نسخه اصلاح شده این طرح چاپ و بین نمایندگان توزیع نشده است و در این شرایط باید آن را از دستور خارج کنیم، چرا که در غیر این صورت حق نمایندگان در رابطه با اظهارنظر در مورد این نسخه اصلاح شده تضیع خواهد شد.

لاریجانی رئیس مجلس خطاب به محمدجواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی خواست تا به این تذکر پاسخ داده و از وی پرسید که آیا جلسه ای در این رابطه برگزار شده یا خیر؟ چرا که براساس آیین نامه نظر وی مبنای تصمیم گیری قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون شوراها در پاسخ به لاریجانیخاطر نشان کرد: ما هفته گذشته ارجاعیه صحن را در قالب اصلاحیه ۲، ۳ و ۴ مورد بررسی قرار دادیم، کما اینکه اصلاحیه ۴ بعد از برگزاری جلسه کمیسیون چاپ شد. همچنین مجدد اصلاحیه ۵ نیز چاپ و در اختیار نمایندگان قرار گرفت، ضمن اینکه آقای حاجی دلیگانی در مورد آن پیشنهادی را مطرح کرد که آن نیز در نسخه چاپ شده موجود است.

کولیوند اضافه کرد: در جلسه بدوی نیز پیشنهادات مطرح شده و ابهاماتی که از سوی رئیس صحن بدان اشاره شده بود نیز مورد رسیدگی قرار گرفت و رفع شد. همچنین ماده ۷ و ۸ این طرح در نشستی که امروز صبح برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت و اصلاحات جزئی در آن اعمال شد.

وی تاکید کرد: نمایندگان باید هفته گذشته در رابطه با نسخه اصلاح شده این طرح که چاپ شده و در اختیار آنها قرار گرفته بود، اظهارنظر کرده و پیشنهاد ارائه می دادند.

در ادامه رئیس مجلس اظهار داشت : با توجه به اینکه جلسه کمیسیون به منظور بررسی ماده ۷ و ۸ امروز برگزار شده است، هر چند اصلاحات جزئی در آن اعمال شده، اما بنا به درخواست نمایندگان که خواسته‌اند در این مورد اظهارنظر کنند، ادامه بررسی نسخه اصلاح شده این طرح فردا در دستور کار قرار می‌گیرد تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را قبل از بررسی آن ارائه دهند.

منبع: تسنیم

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.