همدان- چنگیز اصلانی گفت: کارگران در شرایط مالی مناسبی قرار ندارند و ۳۶.۵ درصد افزایش دستمزد خوب است اما کفایت تامین هزینه های زندگی کارگران را در سال جاری نمی‌کند.

 ۳۶.۵ درصد افزایش دستمزد کارگران خوب اما ناکافی است

 به گزارش قدس آنلاین، چنگیز اصلانی دبیر خانه کارگر استان همدان اظهار کرد: اگر هر سال حدود ۳۶.۵ درصد به حداقل دستمزد و مزایای کارگران افزوده  شده بود می توانستیم  از افز ایش حقوق امسال رضایت کارگران را اعلام کنیم.

 وی با اشاره به  افزایش ۳۶.۵ درصد دستمزد کاگران در سال جاری افزود: حداقل دریافتی  یک و نیم میلیون تومان چقدر از کفاف هزینه زندگی کارگران را می دهد در حالی که با حساب سرانگشتی یک زندگی حداقل در هر ماه بین ۳.۵ تا ۴ میلیون تومان هزینه یک زندگی نسبی است آن هم در حالتی که کارگر عزیز ما خانه و مسکن ملکی دارد و خدای ناکرده هزینه درمانی هم بر او تحمیل نشده است. اما اگر مستاجر باشد چطور امکان تامین هزینه زندگی و اجاره خانه را دارد.

دبیر خانه کارگر استان همدان درد دیگر امروز جامعه کارگری را نبود قراردادهای واقعی و قراردادهای سفید امضا بیان کرد و گفت: در حالی که طبق قانون همه افرادی که در مجموعه‌ای کاری شاغل می شوند باید قرارداد خود را در ۴ نسخه تنظیم و یکی از نسخه‌های آن در اختیار اداره تعاون و کار و اجتماعی قرار داد شود که اکنون این طور نیست.

اصلانی اظهار کرد: طبق آمار سال ۹۶ اکنون استان همدان حدود ۲۴۸ هزار نفر جامعه کارگری دارد و امسال هم تاکنون هیچ کارگری به دلیل اعتراض یا اخراج به خانه  کارگر همدان مراجعه نکرده است.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.