مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد گفت: با توجه به جاری شدن سیل در منطقه در ارزیابی اولیه از سطح باغات و اراضی کشاورزی شهرستان خلیل آباد درمجموع به باغات پسته، انگور، انار و زعفران و همچنین اراضی گندم ، جو و زیره بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان خسارت وارد شده است که طبق برآورد اولیه بیشترین میزان خسارت در ششطراز و محصول پسته می باشد.

خسارت ۲۵ میلیارد تومانی سیل در ارزیابی اولیه از اراضی و باغات شهرستان خلیل آباد

مجید طاهر پور در گفتگو با قدس آنلاین  اظهار کرد:گرچه این میزان خسارت یک ارزیابی اولیه است و قطعا طی چند روز آینده به طور دقیق و کامل با توجه به بعد فاجعه میزان خسارات وارد شده به بخش کشاورزی و دامداری شهرستان مشخص خواهد شد.
وی با بیان اینکه در مجموعه جهاد کشاورزی خلیل آباد پیگیر خسارات وارد شده به منطقه هستیم افزود: در همین راستا می طلبد کشاورزان و دامداران در حوزه بیمه کردن باغات و دام خود جدی تر عمل کنند.
 مهندس طاهرپور با اشاره به اینکه صندوق های بیمه کشاورزی جهت بهبود پرداخت خسارت های کشاورزی قول های مساعدی نیز داده اند بیان کرد: بیمه پایه و اساس آسودگی و راحتی خیال است که کشاورزان می توانند در صورت بروز خسارت از حمایت های مالی صندوق بیمه بهره مند شوند.
مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد همچنین از بارش باران و کاهش دما در روزهای آینده  خبر و گفت: با توجه بارش باران و کاهش دما در منطقه دامداران و کشاروزان نسبت به تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.