عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: اماکن تاریخی احیا شده و در دست مرمت و همچنین گذر های تجهیز شده عابر پیاده که تحت عنوان ره باغ در اطراف حرم ایجاد شده، دارای ظرفیت‌های بالقوه اشتغالزایی فرهنگی و کسب درآمد پابدار برای شهر هستند.

وجود ظرفیت بالقوه اشتغال‌زایی فرهنگی در خانه‌های تاریخی اطراف حرم رضوی

به گزارش قدس آنلاین، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در بازدید از بافت پیرامون حرم مطهر رضوی به منظور بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی ایجاد شده پس از اجرای طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی گفت: اماکن تاریخی احیا شده و در دست مرمت و همچنین گذرهای تجهیز شده عابر پیاده که تحت عنوان ره باغ در اطراف حرم ایجاد شده، دارای ظرفیت‌های بالقوه اشتغال‌زایی فرهنگی و کسب درآمد پابدار برای شهر هستند.

وی اظهار کرد: خانه‌های تاریخی ظرفیت بالقوه‌ای برای اشتغال‌زایی در حوزه فرهنگی و فرصتی مطلوب برای معرفی و شناساندن تاریخ و فرهنگ کهن و ارزشمند خراسان بزرگ و مشهد مقدس به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی ایجاد کرده و باید با برنامه‌ریزی مدون و دقیق این ظرفیت بالقوه را به حالت بالفعل تبدیل کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: البته اقدامات خوبی همچون تشکیل موزه آشنایی با مشاغل سنتی مشهد مقدس و همچنین بازارچه صنایع دستی در خانه تاریخی داروغه که امروز از آن بازدید کردیم شکل گرفته است اما می‌توان با یک برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند توسط مجموعه مدیریت شهری و سایر دست اندرکاران امر همچون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تمام این ظرفیت حداکثر استفاده بهینه را در راستای ایجاد اشتغال و کسب درآمد پایدار برای شهر داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه سال گذشته پیگیری‌های خوبی از سوی مدیران شهری مشهد مقدس در خصوص تامین منابع مالی برای اجرای این طرح ملی صورت گرفته است، اظهار کرد: با پیگیری‌های مجدانه و موثر شهردار منطقه ثامن و مجموعه مدیریت شهری، پیشنهادات خوبی به دولت برای تخصیص منابع ملی در جهت اجرای طرح داده شد.

وی تصریح کرد: پس از ارائه لایحه تخصیص بودجه به طرح‌های بازآفرینی شهری در شهرهای زیارتی کشور مانند قم، شیراز و همچنین طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی و با حمایت‌های کمیسیون تلفیق و کمیسیون عمران مجلس، برای اولین بار بودجه قابل توجه ۳۱۰۰ میلیارد تومانی از طریق انتشار اوراق مشارکت با سهم ۵۰ درصدی دولت و ۵۰ درصد شهرداری در نظر گرفته شد.

وی افزود: این اقدام مساعد تاثیر بسزایی در کاهش هزینه‌های اجرای طرح برای شهر و همچنین افزایش سرعت اجرای آن خواهد داشت که امیدواریم با ادامه‌دار بودن همراهی دولت در زمینه انتشار و واگذاری این اوراق به زودی شاهد اتفاقات خوب و تسریع در اجرا و اتمام فضاهای عمومی طرح و بهره‌مندی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از مزایای آن باشیم.

منبع: شهرداری مشهد

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.